مطالبه والدین قمی: مدارس غیرحضوری شوند/ اغلب مسئولان: حواشی بیشتر از واقعیت است

تجمع اعتراضی والدین دانش آموزان در مقابل فرمانداری قم و اصرار آنها برای تعطیل کردن مدارس، واکنش‌های متفاوتی از سوی مسئولان را به دنبال داشته است.

مطالبه والدین قمی: مدارس غیرحضوری شوند/ اغلب مسئولان: حواشی بیشتر از واقعیت است

تجمع تعدادی از والدین قمی که در روزهای اخیر، فرزندانشان در حوادث مرتبط به مسمومیت‌های سریالی مدارس قم دچار مشکل شده بودند، روز گذشته در مقابل فرمانداری قم انجام شد. 

این تجمع در روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی اطلاع رسانی شده بود و قرار بود که ساعت ۱۱ این تجمع در مقابل درب فرمانداری قم انجام شود.

پس از افزایش شمار حاضران در این تجمع، عده‌ای از آنها به اصرار به دنبال حضور در فرمانداری بودند که با اعلام فرمانداری، خانواده‌ها به شکل آرام وارد فضای فرمانداری شدند و با فرماندار قم به گفت‌وگو پرداختند.

فرماندار قم در این دیدار سعی در آرام کردن اوضاع و احوال مردم داشت و با سعه صدر به سوالات مردم پاسخ داد.

بیشتر مطالبات مردم در خصوص این مساله بود که چرا مسئولان قم نمی‌توانند بر شرایط مسلط شوند و توان اخذ تصمیمات درست را ندارند.

بر اساس ویدئوهایی که در فضای مجازی منتشر شده، فرماندار گفت که همه چیز بیشتر از واقعیت، شایعه‌سازی و ترس و استرس‌های ناشی از این مساله است و مسمومیت خاصی رخ نداده است.

توضیحات فرماندار در برخی اوقات، واکنش‌های جدی مردم را به بار داشت که در برخی موارد فضا بسیار سنگین شد و برخی واکنش ها هم در شبکه های اجتماعی بازتاب داده شد.

تقاضا برای تعطیلی مدارس

بیشتر خانواده‌های دانش آموزان، یک مطالبه جدی داشتند و آن هم تعطیلی موقت مدارس بود.

حیدری، یکی از والدین دانش آموزان قمی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: برخی از مسئولان قم در این زمینه بسیار ضعیف عمل کردند. قطعا وقتی چنین اتفاقی  رخ می دهد باید مشکل حل شود. اینکه چرا نمی توانند مشکل را حل کنند واقعا یک مساله مهم است زیرا در این گونه موارد که جان فرزندان ما درخطر است هیچ توجیهی برای هیچ عمل و عملکردی وجود ندارد.

وی بیان کرد: در این تجمع به دنبال این امر بودیم که آقای فرماندار رضایت بدهد و اعلام کند که مدارس شهر قم تعطیل شود ولی ایشان اصلا چنین نظری نداشتند.

خانم حاتمی یکی دیگر از والدین حاضر در این تجمع بود که در گفت‌وگو با ما بیان کرد: دختر من چند روز پیش در مدرسه بر اثر مسمومیت دچار مشکلات خفیفی شد ولی چند نفری که وارد فضای بیمارستانی شدند چند شبی است که با هزینه شخصی در بیمارستان بستری هستند و مشکلات بسیاری برای آنها ایجاد شده است ولی مسئولان مرتبط می گویند که چیز خاصی نیست و حال همه آنها خوب است و این حرف ها هم شایعه است. این حرف ها بیشتر ما را آزار می دهد.

وی گفت: به هیچ عنوان دیگر اجازه حضور فرزندم را در مدرسه نمی دهم. نمی دانم چرا مدارس را تعطیل نمی کنند؟ آیا باید این روند ادامه داشته باشد و هر روز با استرس چشم به راه فرزندانمان باشیم؟

حمیدی یکی دیگر از والدین نیز در گفت‌وگو با ما اظهارکرد: مشکل ما این است که مسئولان قم می گویند وقتی نمی دانند دلیل ماجرا چیست مدارس را تعطیل نمی کنند. مگر بستن مدارس و غیرحضوری کردن آموزش با سامانه های پیشرفته امروز کار سخت تری از بستن درب حرم حضرت معصومه(س) در دوران کرونا بود؟ در آن روزها حرم هم بسته شد تا جان مردم حفظ شود. چرا امروز مسئولان توجهی به جان فرزندان ما ندارند.

موضع مدیران استان قم: نمی دانیم مشکل چیست ولی بیشتر شایعه پراکنی است

در این چند روز چند بار مسئولان استان قم در قالب‌های مختلف به این خبرها واکنش نشان دادند. 

پیگیری های پیوسته و شبانه روزی ایسنای قم برای یافتن مسئولی که پاسخی در خصوص این موارد بدهد به هیچ نتیجه ای جز بوق های آزاد تلفن همراه مسئولان نرسید و هیچ کدام از مسئولان آموزشی و اجرایی استان حاضر نشدند دلیل تعطیلی و بازگشایی مدارس را توضیح دهند.

اما در این میان واکنش های نمایندگان قم و برخی مسئولان ملی هم در جای خود جالب بود. 

آقای ذوالنور از امنیتی بودن این مسمومیت ها که تبعات آن ممکن است خطرناک باشد سخن گفته است ولی آقای امیرآبادی ، بسیاری از این اخبار را ناشی از فوبیا و ترس و استرس مرتبط به اخبار عنوان کرده بود. 

مدیرکل آموزش و پرورش قم هم در این زمینه با توجه به نوع اختیاراتی که در این زمینه تعریف شده است عملا حرف خاصی هم برای گفتن نداشته است.

آنچه علت اصلی حوادث است چه ترس و استرس از حادثه و چه حادثه واقعی، تنها بخشی از خواسته و مطالبه به حق مردم است. مطالبه واقعی مردم قم،‌ پیگیری جدی این قضیه از سوی مسئولان و پایان این ماجراهاست.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    بیچاره،خانواده،ها،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها