ساماندهی بازارچه های صدف و خیابان ۶۸ متری سه راهی خرمشهر

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده های کشاورزی شهراهواز از عمده ترین پروژه های این سازمان که شامل ساماندهی بازارچه های صدف منطقه یک و خیابان ۶۸متری سه راهی خرمشهر منطقه ۶ است، خبرداد.

ساماندهی بازارچه های صدف و خیابان ۶۸ متری سه راهی خرمشهر

ایل اسکندری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در سال ۱۳۷۵ با نام سازمان میادین فرآورده های کشاورزی تاسیس شد اظهارداشت: در سال ۹۵ با ساماندهی مشاغل شهری ادغام و حیطه وظایف سازمان به دو بخش میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری تقسیم شد.

وی در ادامه به وظایف سازمان اشاره کرد وافزود:
ایجاد تسهیلات لازم جهت تهیه و توزیع میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی بمنظور حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و هدایت چرخه تولید تا توزیع و همچنین ساماندهی مشاغل شهری با رعایت طرح های جامع، تفضیلی و مقررات موضوعه، فلسفه ای است که ما با برخورداری از پشتوانه قوانین شهری و شهرداری در پی تحقق آن هستیم.
وی گفت: ما بعنوان یکی از سازمانهای وابسته به شهرداری اهواز و با داشتن شخصیت حقوقی مستقل،در تلاشیم خدماتی درخور و شایسته کلیه شهروندان، با حفظ و رعایت عدالت اجتماعی ارائه نماییم.

ایل اسکندری عنوان کرد: ما در این راه با بهره گیری از فناوری و دانش روز دنیا، جلب مشارکت بخش خصوصی و همچنین بهره مندی و حمایت از نیروی کار متعهد و دلسوز، امیدواریم نوید بخش شهری با شرایط زیست محیطی بهتر در کنار توجه دائمی به حمایت از اقشار مختلف مردم و صاحبان مشاغل باشیم.

وی در ادامه به نظارت مستقیم سازمان بر میدان مرکزی میوه و تره بار الغدیر ۲۷ بازارچه تحت پوشش سازمان و ۳۸۳ کیوسک مطبوعاتی اشاره کرد.

اسکندری تحقق و اجرای موفق طرح ساماندهی دستفروشان را نیازمند حمایت همه جانبه دستگاه های اجرایی و مشارکت مردم دانست وگفت : در راستای انجام ماموریت های قانونی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و‌ با هدف جلوگیری از ایجاد سد معبر و تسهیل در عبور و مرور شهروندان این سازمان نسبت به ساماندهی دستفروشان منطقه یک وشش ،اقدام نموده است.

وی بیان کرد: ساماندهی دستفروشان در جهت احقاق حقوق عامه و در راستای اجرای مقررات مربوط به سدمعبر در ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها است.

ایل اسکندری خاطرنشان کرد: معضل سد معبر یکی از دغدغه های مدیریت شهری است که حل و رفع این معضل به تنهایی توسط شهرداری امکان پذیر نیست و بدون حضور پلیس و دستگاه قضایی نمی توان با این پدیده روبه رو شد .

وی در ادامه این نشست گفت: برای مقابله با پدیده دستفروشی ، وانت بارها و سد‌ معبر کنندگان، علاوه بر از بین بردن ریشه های ایجاد آن از طریق ایجاد بسترهای لازم جهت اشتغال آنان، اقدامات قانونی‌شهرداری‌ها، نیاز به حمایت دستگاه‌های قضایی نیز وجود دارد و در کنار همه این‌ها فرهنگسازی و ایجاد بستر تعامل با شهروندان باید مورد توجه قرار گیرد .

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده های کشاورزی شهر اهواز تصریح کرد: عمده ترین پروژه هایق که تا قبل از عید داریم ساماندهی بازارچه صدف منطقه یک و بازارچه خیابان ۶۸متری سه راهی خرمشهر شهرداری منطقه۶ است.

وی بیان کرد: هر گونه سیاستگذاری در زمینه نرخ‌گذاری و نظارت بر نرخ و قیمت میوه و تره‌بار بر عهده سازمان صمت بوده و این سازمان،مبتنی بر اساسنامه مصوب ابلاغی از سوی وزارت کشور و قوانین شهری، در زمینه تدوین و ابلاغ نرخ‌های میوه و تره‌بار هیچ‌گونه دخالتی ندارد. بدیهی است رسالت این سازمان بر اساس بند ٢ اساسنامه مصوب سال ۹۵ مدیریت، ایجاد، توسعه، بهره‌برداری و نگهداری از میادین میوه و تره‌بار است و به نوعی پشتیبانی و سخت‌افزاری و تسهیل فعالیت در میدان مرکزی الغدیر اهواز بر عهده این سازمان است.

وی در این راستا به نصب تابلو نمایش نرخنامه میوه و تره بار در میدان اشاره کرد و گفت: با هدف ایجاد شفافیت و اطلاعرسانی به شهروندان اهوازی سازمان در محل میدان میوه و تره‌بار الغدیر اهواز اقدام به نصب تابلو الکترونیک نمایش نرخنامه نمود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری با اشاره به اهمیت میدان میوه تره بار الغدیر در خدمت‌رسانی به شهروندان اهوازی و توزیع مایحتاج عمومی و میوه و تره بار مردم مرکز و سراسر استان، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای فعالیت و رفت و آمد در این میدان، برای جلوگیری از ایجاد بی‌نظمی، سردرگمی و سوءاستفاده دلال‌ها و سودجویان با همکاری و مشارکت اتحادیه نسبت به خرید، نصب و راه‌اندازی تابلو نمایش نرخ نامه در محل میدان اقدام شد.

وی افزود: این تابلو به طور شبانه‌روزی اقدام به نمایش قیمت‌های مصوب می‌نماید که تاثیر بسزایی بر نرخ‌گذاری واحد و جلوگیری از فراگیری نرخ‌های سودجویانه خوهد داشت.

اسکندری اظهار داشت: راهبرد ما در دوره جدید مدیریت سازمان، شفاف‌سازی و مردمی‌سازی فعالیت‌هاست و جهت حرکت در این مسیر باید لوازم و بسترهای آن را فراهم کنیم که نصب این تابلو نخستین گام و آغاز یک روند است.

منبع: پدیده جنوب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها