مدیرعامل شرکت گاز بیدبلند:

میزان خوراک روزانه شرکت گاز بیدبلند ۱۶.۸ میلیون مترمکعب است

مدیرعامل شرکت گاز بیدبلند گفت: در حال حاضر میزان خوراک شرکت ۱۶.۸ میلیون مترمکعب در روز است و نسبت به هفته های قبل حدود ۲ تا سه میلیون مترمکعب افزایش داشتیم.

میزان خوراک روزانه شرکت گاز بیدبلند ۱۶.۸ میلیون مترمکعب است

بیژن شیلانی روز سه شنبه در حاشیه اختتامیه مسابقات ارزیابی عملیاتی آتش نشانان پالایشگاه های گازی کشور به خبرنگار ایرنا گفت: برای دومین بار میزبان مسابقات آتش نشانان پالایشگاه های گازی کشور بودیم که به اعتقاد شرکت کنندگان مسابقات در سطح بالایی برگزار شد.

وی افزود: با توجه به کار خطیر آتش نشانان، آمادگی آنها بسیار مهم است و قطعا برگزاری مسابقات باعث افزایش ارتقاء عملکرد آتش نشانان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز بیدبلند گفت: خروجی این مسابقات منجر به تبادل تجربیات و اطلاعات همکاران است و در تولید صنعت گازی کشور مفید است.

وی گفت: این مسابقات بر مبنای برنامه های ارزیابی - تخصصی، عملیاتی آتش نشانان پالایشگاه های گازی کشور در پنج ماده برگزار شد که در پایان نفرات و تیم های برتر معرفی شدند.

شیلانی گفت: با توجه به شرایط سرد سال حداکثر تلاش خود را انجام می دهیم تا در امر گازرسانی اقدامات موثری داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر میزان خوراک ما ۱۶.۸ میلیون مترمکعب در روز است و نسبت به هفته های قبل حدود ۲ تا ۳ میلیون مترمکعب افزایش داشتیم.

شیلانی گفت: ما این آمادگی را داریم که حداقل تا ۲۷، ۲۸ میلیون مترمکعب در روز افزایش ظرفیت داشته باشیم. قطعا اگر مشکل خوراک ما حل شود در آینده برنامه های توسعه ای هم خواهیم داشت.

معرفی نفرات برتر مسابقات آتش نشانان پالایشگاه های گازی کشور

به گزارش ایرنا این مسابقات از ۲۰ آذر در ورزشگاه تختی اهواز آغاز شده که در پایان تیم های پالایشگاه دهم پارس جنوبی، پالایشگاه یازدهم پارس جنوبی و پالایشگاه شهید هاشمی نژاد عنوان های اول تا سوم را کسب کردند.

این پیکارها با حضور ۱۳ تیم در پنج رشته دوی چهار در ۱۰۰ متر بامانع، دوی ۱۰۰ متر بامانع، حمل هوز، آبرسانی و عملیات ترکیبی برگزار و در پایان تیم پالایشگاه گاز بیدبلند جام اخلاق مسابقات را به خود اختصاص داد.

سیدجلال نورموسوی مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی گاز ایران هدف از برگزاری مسابقات عملیاتی آتش نشانان این شرکت را انتقال تجارب و ارزیابی توان آنها دانست.

وی افزود: آتش‌نشانان به عنوان نیروی عملیاتی و واکنش سریع باید از توانمندی‌ ها و قابلیت‌ های ویژه فردی، تیمی و تجهیزاتی برخوردار باشند. 

نورموسوی بیان کرد: آمادگی جسمانی، روحی و روانی از ویژگی‌ های اصلی یک آتش‌ نشان است که او را در مقابله با شرایط اضطراری و موفقیت در امداد رسانی و اطفاء حریق یاری می‌ دهد.

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه نگاه ویژه به حوزه آتش‌نشانی داریم گفت: مسابقات عملیاتی آتش‌ نشانان یکی از ابزارهایی است که در ایجاد رقابت، یادگیری تبادل اطلاعات و ارتقاء توانمندی آتش نشانان تأثیر بسزایی دارد.

وی افزود: شغل آتش نشان مصداق خدمت به خلق است و نیروهای آتش نشان شاغل در شرکت های گازی علاوه بر نجات نیروی انسانی، از تاسیسات شرکت گاز ایران صیانت می کنند.

نورموسوی ضمن تشکر از همه شرکت کنندگان، داوران، مربیان، تیم اجرایی و میزبانی شرکت گاز بیدبلند گفت: خروجی این مسابقات باید به یک مجموعه آموزشی تبدیل شده و در اختیار نیروهای آتش نشان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای حضور در مسابقات جهانی نیازمند یک تیم قوی هستیم، افزود: از شرکت کنندگان حاضر در این مسابقات تقاضا دارم، آیتم هایی که نیاز به اصلاح داشته به ما منتقل کنند تا در جهت اصلاح آن تلاش کنیم.

در ادامه بهنام دیناری رییس ایمنی و آتش نشانی شرکت ملی گاز ایران گفت: کمیته های راهبردی، فنی، اجرایی و انضباطی جزو ارکان برگزاری این مسابقات بودند. 

وی افزود: ایجاد ساز و کار در حوزه جذب و به کارگیری نیروی آتش نشان، ارزیابی جامع آمادگی جسمانی، عملیاتی و روحی روانی آتش نشانان با استفاده از استانداردهای ملی و بین المللی و رفع نواقص تجهیزات و خودروهای آتش نشانی جزو مهمترین برنامه های شرکت ملی گاز ایران در راستای ارتقا فرآیند آتش نشانی است.

احمد باهوش مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی گفت: با توجه به اینکه صنعت گاز یکی از صنایع پرخطر جهان است، از شرکت های گازی درخواست داریم نگاه ویژه ای به نیروهای آتش نشان داشته باشند. 

وی افزود: این رویدادها همه ساله در کشور برگزار می شود که خوشبختانه نهمین دوره از مسابقات با کیفیت بالا و مطابق با معیارهای جهانی در اهواز برگزار شد.

باهوش بیان کرد: متاسفانه قبلا مدارک تحصیلی در مجموعه آتش نشانی خیلی موثر نبود اما الان شاهد مدارک تحصیلی عالی در بین عزیزان آتش نشان هستیم به گونه ای که در بین شرکت کنندگان حاضر در مسابقات، مدارک تحصیلی عالی و قابل توجهی همچون مهندس عمران، معماری، برق و ... وجود داشت که بسیار خوشایند است.

وی افزود: امسال تیم مجتمع پارس جنوبی به عنوان تیم دوم کشور برگزیده شد و در مسابقات جهانی بین ۲۸ تیم مقام دهم را کسب کرد اگرچه بچه های ما آمادگی لازم را نداشتند.

مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مسابقات گفت: انتظار داریم که تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی از بین بچه های آتش نشان وزارت نفت بسته شود تا با برگزاری تمرینات مداوم جزو سه تیم برتر کشور شویم.

وی افزود: آتش نشانان ما آنچنان که باید مورد توجه نیستند به همین دلیل انتظار داریم یکی از دستاوردهای این مسابقات توجه به نیروهای آتش نشان باشد.

باهوش گفت: هر چقدر ما به این آتش نشانان توجه کنیم صنعت گاز را بیمه کرده و آینده خود را تضمین می کنیم. الزامی نیست که آتش نشان ما حتما در طول دوره کاری خود با حادثه مواجه شود بلکه هنر این است که شاهد هیچ گونه حادثه ای در صنعت نباشیم.

وی بیان کرد: ما به عنوان شرکتی که ۷۰ درصد گاز کشور را تامین می کند دوست داشتیم که تمام پالایشگاه های ما در مسابقات حضور پیدا کنند، ولی با توجه به فصل سرما امکان این امر وجود نداشت لذا باید طوری برنامه ریزی شود که این مسابقات در فصل بهار و تابستان برگزار شود.

در پایان این مسابقات تیم پالایشگاه گازی بیدبلند به عنوان تیم اخلاق معرفی شد، همچنین از سه تیم اول این پیکارها تقدیر شد.

نهمین دوره مسابقات عملیاتی آتش نشانان پالایشگاه های گازی کشور طی روزهای ۲۰ تا ۲۳ آذر در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها