روز دوم جشنواره «شکرستان»، روز کارگاه‌ها/ از آموزش جوامع محلی تا هوش گردشگری

دومین روز از جشنواره ملی برداشت نیشکر «شکرستان ۱۴۰۱»، دیروز سه شنبه ۲۴ آبان ماه با برگزاری دو کارگاه آموزشی شامل آموزش جوامع محلی و بازاریابی نیشکر با حضور استاد محسن عاشوری و هوش گردشگری با حضور استاد حسن ناصر برگزار شد.

روز دوم جشنواره «شکرستان»، روز کارگاه‌ها/ از آموزش جوامع محلی تا هوش گردشگری

تأثیر گردشگری محیط زیست، ترویج گردشگری فرهنگی – اجتماعی، ویژگی‌های ایونت‌ها و جشنواره‌های موضوعی، طبقه‌بندی مناسب در حوزه گردشگری، اهمیت آموزش در این حوزه و… از جمله موضوعاتی بودند که در کارگاه «آموزش جوامع محلی و بازاریابی نیشکر» در سالن ساکارا کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر مطرح شدند.

محسن عاشوری در ابتدای این کارگاه گفت: بعد از شروع همه‌گیری کرونا صنایع مختلف به خصوص صنعت گردشگری بیشترین آسیب را از بحران کووید-۱۹ شاهد بود که اکنون فرصت بسیار خوبی است که گردشگری رویداد محور را نشر بدهیم و تأثیرات سه‌گانه اقتصادی اجتماعی فرهنگی و زیست‌محیطی و برای مخاطب روشن کنیم.

این استاد دانشگاه با تأکید بر ضرورت نشان دادن تأثیرات اقتصادی نیشکر در منطقه و جوامع اطراف مزارع نیشکر گفت: برگزاری این رویداد فرصت بسیار خوبی است که تأثیرات اقتصادی نیشکر برای مناطق همجوار و بهره جوامع اطراف مزارع نیشکر به واسطه گردشگری را برای مخاطب آشکار کنیم.

عاشوری معتقد است، وسعت نیشکر خوزستان در خاورمیانه منحصر به فرد است و می‌تواند در شناسایی بیشتر این استان از نظر گردشگری سهیم باشد.

وی افزود: گردشگری نیشکر و بازدید از مزارع نیشکر اثرات فرهنگی – اجتماعی بر روستاهای مجاور آن دارد، گردشگر پس از حضور در مزارع نیشکر یقیناً از روستاهای مجاور بازدید می‌کند و با آداب و رسوم آن منطقه آشنا می‌شود.

این پژوهشگر با بیان این که گردشگری رویداد، عنصر مهم رشد اقتصادی، فرهنگی اجتماعی و زیست‌محیطی مقاصد گردشگری است، ابراز امیدواری کرد که رویدادها باعث آگاهی بیشتر شود، زیرا رویدادها منجر به بازسازی منابع، ارائه محصولات نوآورانه و ایجاد رویکردهای خلاقانه بازاریابی می‌شود.

دومین جشنواره ملی برداشت نیشکر «شکرستان» به مدیریت منصور همدان نژاد و دبیری ولید البوناصر در کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر در حال برگزاری است.

منبع: دبیرخانه شکرستان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها