چین و قزاقستان خواهان سرمایه گذاری در محور ریلی اینچه- شاهرود

استاندار گلستان گفت: محور ریلی اینچه- شاهرود 30 هزار میلیارد اعتبار می خواهد که با اعتبار دولتی قابل اجرا نیست و سرمایه گذارانی از چین و قزاقستان خواهان سرمایه گذاری در این پروژه هستند.

چین و قزاقستان خواهان سرمایه گذاری در محور ریلی اینچه- شاهرود

علی محمد زنگانه در گفتگو با خبر فوری اظهار کرد: برای تکمیل کریدور ریلی شمال- جنوب مسیر اینچه برون- شاهرود مورد تأیید همگان بوده و البته باید مسیری انتخاب شود که شیب و فراز کمتری داشته باشد.

استاندار گلستان افزود: مسیری که در قانون بودجه ۱۴۰۱ در پیوست آمده، مسیر اینچه- شاهرود- طبس بوده و ادامه این ریل هم کامل است.

طبق گفته زنگانه این پروژه طول مسیر را ۵۰۰ کیلومتر کمتر کرده و زمان رسیدن به مقصد را به ۴.۵ روز کاهش می‌دهد.

زنگانه بیان کرد: برای اجرای این پروژه لازم است مجوز کمیسیون ماده ۲۳ را اخذ شده و از طریق سازمان برنامه و بودجه و از فاینانس داخلی و خارجی اعتبار آن تأمین شود.

استاندار گلستان گفت: این پروژه ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع می‌خواهد که با استفاده از بودجه دولتی قابل اجرا نیست ولی سرمایه گذاران قزاق و چینی و مجموعه‌های پایین دست مانند کارخانجات ذوب آهن، فولاد و غیره پای کار آمدند و اعلام آمادگی کردند.

وی اضافه کرد: باید این پروژه را باید در قالب کنسرسیوم و با مطالبه گری نمایندگان ولی فقیه، نمایندگان مجلس، نخبگان و اتاق بازرگانی ۶ استان منتفع از این طرح، اجرایی کرد.

زنگانه عنوان کرد: برقی کردن اینچه برون- گرمسار به دلیل فرسودگی مسیر، تعداد بالای تونل‌ها و محدودیت شیب و فراز چالش جدی داشته و کارایی لازم را نخواهد داشت لذا به دنبال آن هستیم که این پروژه را از دستور کار مدیران خارج کنیم.

استاندار گلستان تاکید کرد: تلاش می‌کنیم این خواسته بسیار مهم که استان را از کنج خارج کرده و منطقه آزاد ما را توجیه پذیر می کند، اجرایی کنیم.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها