شهردار کهریزک:

کهریزک ۶ طبقه شد

شهردار کهریزک اعلام کرد: با ابلاغ طرح جامع شهر کهریزک، ساخت و ساز در این شهر به 6 طبقه طبق ضوابط قانونی شد.

کهریزک ۶ طبقه شد

علی کلهر اعلام کرد: دو خبرخوب برای مردم شهرکهریزک دارم. نخستین خبر آنکه طرح جامع شهر کهریزک رسما ابلاغ شد و در دستور اجرا قرارگرفت. این طرح به سازندگان و عموم شهروندان اجازه می دهد در صورت رعایت طرح جامع ۵ تا ۶ طبقه بنا بسازند.

شهردار کهریزک به موضوع بافت های فرسوده اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه های مدیریت شهری کهریزک موضوع نا ایمن بودن خانه ها و بافت های فرسوده در بحران است. خبرخوش دوم آن است که شهروندان با مطالعه طرح شهرداری برای بافت های فرسوده می توانند از امتیازهای ویژه ای برای ساخت این واحدهای مسکونی بهره ببرند.

کلهر در مورد طرح جامع شهر کهریزک گفت: این طرح در خرداد ۱۳۹۸ کلید خورد و تدوین و چکش کاری آن حدود دو سال زمان برد تا اینکه در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ مطالعات تکمیل به کارگروه ویژه ای برای بررسی نهایی ارسال شد و بالاخره در بهمن ۱۴۰۰ تصویب و در اسفندماه ۱۴۰۰ رسما ابلاغ شد.

علی کلهر در ادامه از کاهش ساخت و سازغیرمجاز خبرداد و گفت: باابلاغ این قانون وضعیت ساختمان ها در شهرکهریزک بهتر خواهد شد و دیگر شاهد ساخت و ساز صد در صدی نخواهیم بود. شهردار کهریزک در مورد مجوز زمین مدیران گفت: این زمین آماده صدور جواز است بعد از ارائه یو تی ام ها کار تمام است. همچنین پروژه های عمرانی خوبی برای شهر در دستور کار داریم و به دنبال تامین منابع هستیم. کلهر در مورد آتش سوزی در زمین های مقابل اداره برق کهریزک گفت: این قطعه زمین در محدوده شهرداری منطقه ۱۹ بوده و ارتباطی با شهرداری کهریزک ندارد و ما فقط در موضوع فضای سبزآن وارد شده ایم.

کلهر در موضوع جمع آوری سگ های ولگرد در سطح شهر گفت: این آسیب برای شهر ما نیست بلکه مرتبط با سگ هایی است که باید در مرکز آرادکوه نگهداری و عقیم سازی شوند اما متاسفانه در سطح شهر رها می شوند. و این اهمال کاری شرکت های پیمانکار شهرداری تهران است. با این حال با شرکت هایی گفتگو کردیم تا این سگ ها را جمع کنیم.

کلهر در مورد وضعیت نامناسب خیابان ۶۰ متری گفت: این معضل برای امروز و دیروز نیست بلکه میراث گذشته است. با این حال شهرداری با کمک صنایع می خواهد معابر را بهسازی کند که این کار آغاز شده است.

علی کلهر در مورد از بین رفتن بخشی از میراث فرهنگی در کهریزک گفت: نگاه ما به میراث فرهنگی خوب است و قطعا برنامه داریم. طرح ما بهسازی و مرمت است و مکاتبات با اوقاف و نهادهای مرتبط انجام شده است.

کلهر در مورد عدم نبود بازار و میدان در شهر کهریزک گفت: این دو موضوع حقیقت تلخ است و مردم خواهان این موضوع هستند و به دنبال سرمایه گذار برای ایجاد بازار هستیم. من بعنوان شهردار کهریزک رسما اعلام می کنم که در محدوده شهر فرصت برای سرمایه گذاری برای ایجاد مراکز رفاهی و تجاری ایجادخواهیم کرد و حمایت می کنیم.

وی در مورد میدان شهر هم گفت: میدان هم جانمایی شده که بهترین مکان برای ایجاد میدان تقاطع حکیم زاده می باشد. که در برنامه های ما است. شهردار کهریزک در پاسخ به اینکه چقدر کارمند و کارگر در شهرداری مشغول کارند گفت: ۲۴۶ نفر و با پیمانکاران جمعا ۷۶۰ نیرو در شهرداری کهریزک کار می کنند. کلهر نیروهای مامور به خدمت شهرداری کهریزک را بسیار کم عنوان کرد.باشیم.

2

منبع: پایگاه خبری قضاوت خبر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها