بیش از ۴ هزار نفر مبتلا به ام اس در خراسان رضوی

طبق آمار رسمی انجمن ام اس خراسان رضوی بیش از ۴ هزار نفر بیمار در این انجمن ثبت نام کرده اند.

بیش از ۴ هزار نفر مبتلا به ام اس در خراسان رضوی

عضو هیات مدیره انجمن ام اس خراسان رضوی گفت: شیوع ام اس بین پنج در صد هزار نفر تا ۱۰۰ نفر در صد هزار نفر در استان های مختلف در ایران متغیر است.

دکتر پوراکبر گفت: بیشترین آمار ام اس در ایران مربوط به اصفهان، تهران و استان مرکزی و کمترین آمار در استان خراسان جنوبی شناسایی شده است.

او ادامه داد: طبق آمار رسمی انجمن ام اس خراسان رضوی بیش از ۴ هزار نفر بیمار در این انجمن ثبت نام کرده اند که به دلیل خودداری بسیاری از مبتلایان به ثبت نام در انجمن ها‌ برای ناشناس باقی ماندن نامشان آمار دقیقی از مبتلایان در دست نیست و قطعا آمار بیماران بیش از این تعداد است.

این پزشک متخصص مغز و اعصاب گفت: نسبت ابتلای زنان و مردان به ام اس در خراسان رضوی تقریبا ۳ به ۱ است یا به عبارتی به ازای ابتلای ۳ زن در جامعه آماری یک مرد مبتلا می شود.

وی ادامه داد: در بیست سال اخیر پیشرفت های بسیار چشمگیری در حوزه درمان ام اس انجام شده است و نسبت به آینده خوش بین هستیم چراکه درمان های انجام شده در کنترل بیماری و افزایش طول عمر مبتلایان موثر بوده است.

دکتر پوراکبر افزود: داروهای بیماران ام اس مدتیست که تحت پوشش بیمه قرار گرفته است اما مصرف این داروها سیستم ایمنی بدن بیمار را به شدت ضعیف می کند و بیمار نیازمند مصرف داروهای مکمل است که بیمه ها زیربار تامین این داروها نمی روند.

او گفت: این بیماری زندگی مبتلایان را به لحاظ اقتصادی دچار مشکلات بسیاری می کند و انجمن های ام اس با حمایت خیران اداره می شود و بدون پشتیبانی هیچ نهادی با تعداد زیادی از بیماران مواجه هستند که در چنین شرایطی امکان حمایت های اقتصادی گسترده تر برای انجمن های مردم نهاد میسر نیست.

دکتر پوراکبر گفت: هر بیمارام اس داروی منحصر به فرد خودش را دارد و بدن تعدادی از بیماران نسبت به مصرف برخی از داروها حساسیت های خطرناکی را نشان می دهد، امیدواریم با همت شرکت های دارویی ایران روزی برسد که ما بتوانیم همه درمان ها و داروهای مصرفی را بومی سازی کنیم تا شرایط زندگی راحت تر و آسایش بیشتر برای بیماران محیا شود.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها