استاندار خوزستان:

فاجعه متروپل آبادان را به درس عبرتی برای خاطیان تبدیل خواهیم کرد

استاندار خوزستان گفت: فاجعه متروپل آبادان را درس عبرتی برای خاطیانی خواهیم ساخت که جان هم‌وطنانشان را فدای منافع شخصی می‌کنند.

فاجعه متروپل آبادان را به درس عبرتی برای خاطیان تبدیل خواهیم کرد

صادق خلیلیان چهارشنبه ۴ خردادماه در گفت و گو با یک برنامه تلویزیونی درخصوص اقدامات صورت گرفته برای ادامه آواربرداری متروپل با توجه به پایه‌های لرزان سازه اظهار کرد: علت ریزش ساختمان عدم رعایت ضوابط فنی و غفلت در ساخت و ساز طی سال‌های ٩۶ تا ٩٨ بوده است.

وی عنوان کرد: در ابتدا مجوز ۶ ساخت طبقه برای این ساختمان صادر شده بود اما با گذشت زمان طی دو نوبت ٣ طبقه و ٢ طبقه به آن اضافه شد؛ البته متروپل هنوز به صورت کامل ساخته نشده بود و ساخت و ساز در آن ادامه داشت.

استاندار خوزستان بیان داشت: در طبقه پایین سازه متروپل چندین مغازه فعال شده بود، موضوع عدم رعایت ضوابط فنی در این سازه مورد پیگرد شدید قرار خواهد گرفت و با صاحب ساختمان، سازندگان و عوامل دست‌اندرکار در شهرداری با اشد مجازات برخورد خواهد شد.

خلیلیان افزود: نیروهای متخصص حاضر در محل حادثه از سراسر استان و برخی نقاط کشور وارد صحنه شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به لرزان بودن پایه‌های ساختمان نیارمند دقت هستیم؛ چرا که بخشی از سازه فرو ریخته و بخش دیگر آن به شدت آسیب دیده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: براساس اعلام علوم پزشکی آبادان آمار فوت‌شدگان حادثه متروپل تا این لحظه به ١۶ نفر رسیده است ضمن اینکه ٣٧ نفر مجروح شده‌اند.

خلیلیان ابراز داشت: بیشتر مجروحان حادثه به صورت سرپایی درمان شده‌اند و عملیات برای یافتن افراد احتمالی گرفتار در زیر آوار ادامه دارد.

وی در پایان گفت: از این فاجعه درس عبرتی برای خاطیانی خواهیم ساخت که جان هم‌وطنانشان را فدای منافع شخصی می‌کنند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    1

    قاتل اصلی دولتمردان بی غیرت ماهستندکه برای ساختن یک واحد خونه توی روستا باید بیش ازصد میلیون به نظام مهندسی مفت خوربدیم

  • ناشناس
    0

    شما برو دنبال گردو غبار بعد حرف بزن آقای زيقي

  • ناشناس
    0

    مثل پلاسکو دیگه؟

  • علی
    0

    بعید می دونم ببین کی گفتم !

  • ناشناس
    0

    نمیتوند چون اگر میتونستید با پرونده های دولت های قبل و شکایات میلیونی از دولت قبل رسیدگی میکردید درس عبرت را خدا وند و مردم به موقع خواهند داد تنها میتونید خودتون مایه عبرت نشوید

  • ناشناس
    0

    استاندار قبلی خوزستان که بر رفع سریع موانع ساخت متروپل تاکیید میکرد را میتوانید محاکمه کنید؟!؟!
    اگر محاکمه ای در کار بود برای نیشکر هفت تپه محاکمه میشد.ساختمان متروپل که در مقابل ان حجم عظیم فساد و خیانت گذشته عددی نیست.
    عدالت واقعی وجود ندارد.
    احتمالا چند تا کارگر و چند تا پشت میز بشین خرد محاکمه میشوند.

  • ناشناس
    0

    گفت که خود پیداست از زانوی تو

  • خوزی
    0

    همان که گفتی اطلاعات قطره ای بشه از نیت پنهانت خبر داد.

  • په په
    0

    42 ساله هر وقت حادثه ناگواری پیش اومده همان چندروز اول که مردم داغدار بودند وزیر کشور وقت و چندتا مسئول ملی بیغیرت بیعرضه و استاندار آن استان فقط حرافی کردند و گفتند ال میکنیم و بل میکنیم چند روز بعد که مردم داهدار بیچاره آرام تر شدند تقصیرها را به گردن اون کسی انداختید که در این میان فوت کرده و در واقع هیچ شکری نخوردید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها