دادستان اهواز:

با متجاهرین استفاده از سلاح برخورد قاطع می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان از دستگیری بیش از ۵۰ نفر از از متجاهرین استفاده از سلاح در ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.

با متجاهرین استفاده از سلاح برخورد قاطع می‌شود

صادق جعفری چگنی در خصوص برخورد با استفاده‌کنندگان از سلاح در مراسم‌ ها اظهار کرد: با توجه به اینکه در برخی نقاط خوزستان برخی در مراسم عروسی، عزا و درگیری‌ها از سلاح استفاده می‌کنند و با توجه به نارضایتی عامه مردم از این رفتار نادرست و خلاف قانون و مجرمانه، در ۷۲ ساعت گذشته بیش از ۵۰ نفر از متجاهرین استفاده از سلاح توسط فرماندهی انتظامی خوزستان دستگیر و راهی زندان شدند و تعدادی سلاح نیز کشف شده است.

وی افزود: اولویت اصلی دادگستری و مجموعه شورای تامین خوزستان مقابله و برخورد جدی و قاطع با هر گونه اقدام ناامن کننده به ویژه متجاهرین به استفاده از سلاح خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: متجاهرین به استفاده از سلاح اعم از کسانی که اقدام به قدرت‌نمایی و اخلال در نظم عمومی می‌کنند یا اقدام به جرح با سلاح در درگیری‌ها و نگهداری یا استفاده از سلاح می‌کنند باید منتظر دو تا ۱۰ سال حبس باشند. علاوه بر این، مجوز سلاح دارندگان سلاح مجاز نیز در صورت استفاده غیر مجاز، باطل و سلاح به نفع دولت ضبط خواهد شد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: با توجه به نگرانی‌ها و نارضایتی‌های اجتماعی از این مساله، در برخی شهرستان‌ها پویش "نه به استفاده از سلاح" با همراهی بزرگان، معتمدین و متنفذین شکل گرفته است که جای تشکر دارد. انتظار می‌رود این پویش در کل استان خوزستان شکل بگیرد؛ ضمن اینکه برخورد قاطعانه با متخلفان نیز ادامه خواهد یافت.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها