اراک و تفرش، دارندگان بیشترین و کمترین زندانیان مالی در استان مرکزی/ 120 محکوم مالی منتظر آزادی

مدیرکل ستاد دیه استان مرکزی گفت: در حال حاضر ۱۲۰ زندانی جرایم غیرعمد استان مرکزی با رقم بدهی بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان چشم انتظار آزادی هستند.

اراک و تفرش، دارندگان بیشترین و کمترین زندانیان مالی در استان مرکزی/ 120 محکوم مالی منتظر آزادی

محمدحسن حسین‌ بیگی، اظهار کرد: با تلاش ستاد دیه استان مرکزی و رایزنی از طریق دستگاه قضائی به منظور پذیرش دادخواست اعسار محکومان جرایم غیرعمد و نیز مذاکره برای گذشت شاکی، تامین بخشی از بدهی از طریق نقدینگی محکوم، اعطای وام ستاد دیه، کمک بلاعوض ستاد دیه و مشارکت خیرین، در سال گذشته ۳۰۱ زندانی جرایم غیرعمد و محکوم مالی با میزان بدهی ۶۹ میلیارد تومان از زندان آزاد شدند.

وی افزود: از ۶۹ میلیارد تومان بدهی زندانیان استان مرکزی حدود ۱۰ میلیارد تومان آن گذشت شاکی، ۳۷ میلیارد تومان پذیرش اعسار از سوی دستگاه قضائی، چهار میلیارد تومان در قالب اعطای تسهیلات با معرفی به بانک‌های عامل و سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آورده زندانیان و قریب به پنج میلیارد تومان آن نیز توسط ستاد دیه استان مرکزی و مابقی توسط خیرین تامین شده است.

وی بیان کرد: کمترین میزان بدهی افراد زندانی حدودا ۵۰ میلیون تومان و بیشترین میزان بدهی حدود پنج میلیارد تومان بوده است که البته ستاد دیه برای آزادی زندانیان با بدهی کمتر از ۵۰ میلیون تومان بلافاصله ورود کرده و زمینه آزادی آنها را در کوتاهترین زمان ممکن فراهم می‌کند.

حسن‌بیگی افزود: شهرستان اراک بیشترین و تفرش کمترین زندانیان محکوم مالی و جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده است و در شهرستان تفرش به ندرت می‌توان زندانی محکوم مالی را مشاهده کرد.

وی افزود: خوشبختانه مردم نوعدوست استان مرکزی از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون برای آزادی زندانیان محکوم مالی مشارکت کرده اند که از این میزان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی واریز شده و مابقی به صورت چک و دیگر تعهدات انجام شده که این روند تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و ستاد دیه استان نیز تعهد می‌دهد دو برابر میزان مشارکت مردم استان در آزادسازی زندانیان را برای این امر خیرخواهانه و مقدس اختصاص دهد.

مدیرکل ستاد دیه استان مرکزی افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۱۲ زندانی محکوم مالی با رقم بدهی بالغ بر یک میلیارد تومان از زندان آزاد شده‌اند که ستاد دیه استان ۱۶۰ میلیون تومان از بدهی آنان را پرداخت کرده است و در تلاش هستیم تا در لیالی قدر و با مشارکت خیرین و مردم ۱۰ زندانی دیگر آزاد شوند و در صورت فراهم بودن شرایط، آمار آزادی زندانیان استان تا پایان ماه ضیافت الهی به ۳۰ نفر افزایش یابد.

وی در ادامه گفت: بدهکاران و محکومان مالی شامل بدهی مالی و چک رتبه اول زندانیان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده‌اند و محکومین مهریه، نفقه، دیات شامل تصادفات و حوادث کارگاهی در رده‌های بعدی قرار دارند.

حسین‌بیگی بیان کرد: زندانیان جرایم غیرعمد را افرادی تشکیل می‌دهند که نه بر حسب سوء‌نیت مجرمانه بلکه بواسطه ارتکاب جرایمی از روی جهل به قانون یا ناخواسته و غیرمنتظرانه بدهکار مالی یا دیه شده و به دلیل عدم بضاعت مالی و ناتوانی قادر به تامین بدهی خود نیستند و تحت حمایت ستاد دیه قرار می‌گیرند.

گفتنی است شماره کارت‌های بانکی ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۵۸۲۰۷ نزد بانک ملی ایران و ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۴۷۷۵۳۷ نزد بانک مهر برای کمک‌های مردمی در آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد دایر است.

جذب کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از  دولتی و غیردولتی، به منظور مشارکت در یاری رساندن به زندانیان نیازمندی که به واسطه عدم کفایت دارائی، قادر به پرداخت جرایم نقدی و یا رد عین یا مثل یا قیمت دیه و ضرر و زیان ناشی از جرم نباشند، اصلی‌ترین ماموریت ستاد دیه است.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها