سرخک در اصفهان شناسایی نشده است

مسئول بیماری‌ های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون در اصفهان موردی از ابتلا به سرخک در اصفهان شناسایی نشده است.

سرخک در اصفهان شناسایی نشده است

رضا فدایی، اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری سرخک در افغانستان و رفت‌وآمد اتباع افغان به کشورمان، وزارت بهداشت نسبت به شیوع سرخک هشدار داده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون در اصفهان موردی از ابتلا به سرخک در اصفهان نداشته‌ایم، گفت: بااین‌وجود موضوع را پیگیری می‌کنیم و اگر موردی شناسایی شود به‌سرعت اقدام می‌کنیم، اما خوشبختانه تاکنون موردی شناسایی نشده است.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان با اشاره به اینکه بیماری سرخک به شکل دانه‌های قرمز رنگ در صورت و تنه و اندام‌های کودک مشاهده می‌شود، گفت: سرخک در گذشته بیماری شایعی بود و محدود به کودکان نبود، اما با گسترش واکسیناسیون کودکان، اکنون نزدیک به ۲۰ سال است موارد ابتلا به سرخک در ایران و اصفهان بسیار کم شده است.

وی با بیان اینکه سرخک جزو بیماری‌های کودکان است و معمولاً در گروه سنی زیر ۵ سال شیوع داد، افزود: به دلیل شرایط افغانستان، واکسیناسیون در این کشور مختل است و با ورود اتباع افغان به کشورهای دیگر ممکن است باعث شیوع و سرایت بیماری شود.

فدایی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون سرخک در دو مقطع ۱۲ و ۱۸ ماهگی و همراه با واکسن سرخجه و اوریون به کودکان تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۹۸ درصد از مردم ایران واکسن کودکان خود را به‌موقع تزریق کرده‌اند، گفت: اگر کسی واکسن کودکان خود را به‌موقع تزریق نکرده، می‌تواند به مرکز بهداشت نزدیک محل سکونت خود مراجعه و واکسیناسیون کودکان خود را تکمیل کند، اما نیاز به واکسیناسیون مجدد نیست.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها