زمان مناسب برای واکسیناسیون سرخک/ موردی از سرخک در استان سمنان گزارش نشده است

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به آنچه طغیان سرخک در برخی مناطق کشور و برخی کشورهای همسایه ایران می‌خواند گفت: در مناطق تحت پوشش هر دو دانشگاه علوم پزشکی استان هیچ‌گونه موردی از سرخک مشاهده نشده است.

زمان مناسب برای واکسیناسیون سرخک/ موردی از سرخک در استان سمنان گزارش نشده است

دکتر رهبر در گفت‌وگو با خبرنگاران از سرخک به عنوان یکی از مستری‌ترین بیماری‌ها نام برد و اظهار کرد: علی‌رغم این مسری بودن و خطرناک بودن، با توجه به برخورداری کشورمان از یک واکسن بسیار موثر، پیشگیری و مقابله با این بیماری امکان‌پذیر است.
وی با اشاره به تولید واکسن سرخک در ایران ادامه داد: اثربخشی واکسن سرخک بالای 95 درصد است و همین واکسن بسیار موثر از ظرفیت های بسیار بالا برای پیشگیری از این بیماری است.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: در ماه‌های اخیر هیچ موردی از ابتلا به سرخک در استان سمنان رویت نشده و لذا ضمن توصیه والدین به تزریق واکسن در موعد مقرر، جای نگرانی چندانی نیست.

این پزشک متخصص با بیان اینکه واکسیناسیون به موقع نقش مهمی در پیشگیری دارد از والدین هم‌استانی خواست: برای واکسیناسیون سرخک فرزندان خود در ۱۲ و ۱۸ ماهگی به مراکز واکسیناسیون شهر خود مراجعه و در تزریق این واکسن جدیت داشته باشند.

دکتر رهبر با اشاره به شیوع سرخک در کشورهای افغانستان و پاکستان از عموم هموطنان خواست در موعد مقرر نسبت به واکسیناسیون فرزندان خود اقدام و به هیچ عنوان تزریق این واکسن را به تاخیر نیاندازند.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان همچنین در پاسخ به پرسشی در ارتباط با واکسیناسیون کووید19 گفت: خوشبختانه ذخیره مناسبی از واکسن در استان وجود دارد و هم‌ استانی ها می توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون و تجمیعی واکسن خود را دریافت کنند.

وی پوشش واکسیناسیون کرونا در جمعیت بالای 18 سال استان را افزون بر 93درصد اعلام و خاطرنشان کرد: پوشش واکسیناسیون در جمعیت 5 تا 18 سال استان به بیش از 70درصد رسیده است.

رهبر با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون 5تا 12ساله ها نیز 40درصد است اضافه کرد:تاکنون۲۰ هزار نفر از جمعیت این گروه سنی در استان دز اول را دریافت کردند و انتظار می‌رود ۵۲ هزار نفر باقیمانده هم برای تزریق دز اول مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون دانش آموزان نیز در مراکز تجمیعی و مراکز واکسیناسیون انجام می شود گفت: چنانچه درخواستی نیز وجود داشته باشد تیم های سیار آمادگی دارند با حضور در مدارس نسبت به واکسیناسیون دانش آموزان اقدام کنند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها