خطر حمله گرگاس در کمین انسان‌ ها

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست خرم‌ دره گفت: با توجه به فصل زاد و ولد حیوانات، خطر حمله گرگاس به انسان در این فصل وجود دارد.

خطر حمله گرگاس در کمین انسان‌ ها

توکل سلیمانی، با اشاره به خطر حمله گرگاس به انسان در فصل جاری، اظهار کرد: با توجه به همین موضوع از کشاورزان درخواست می‌شود در این فصل از سال با احتیاط کامل به مزارع تردد و از تردد بی‌هنگام در باغات خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید سعی کنند حتی‌الامکان خانواده و خصوصاً بچه‌ها را در باغات رها نکنند، اضافه کرد: با توجه به اینکه در فصل زاد و ولد جانوران وحشی قرار داریم از نزدیک شدن به حیات‌وحش به جد پرهیز کنید.

سلیمانی با یادآوری اینکه در صورت مواجهه با جانوران وحشی به ویژه شبه گرگ‌ها با احتیاط و فورا باید از محل دور شد، تصریح کرد: مردم باید تلاش کنند محیط اطراف خود را پاکیزه و عاری از زباله نگه داشته و از ترحم بی‌جا در غذا دادن به حیوانات نیز خودداری کنند.

این مسئول با بیان اینکه گرگاس و یا سگ‌ گرگ، حیوانی است که بیشتر شبیه به گرگ است و از جفت‌گیری گرگ نر و سگ‌ های ماده به وجود می‌آید، گفت: خصوصیات رفتاری گرگاس می‌تواند از پدر خود که یک گرگ است، بسیار خشن‌تر و بی‌رحمانه‌تر باشد که خوی درندگی یک گوشت‌خوار بیشتر از گرگ در گرگاس قابل مشاهده است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که مادر گرگاس یک سگ است، خصوصیات یک سگ نیز به طور مستقیم به گرگاس منتقل می‌شود و از همین جهت که سگ‌ها نزدیک انسان زندگی می‌کنند. گرگاس نیز به جهت پیروی از این غریزه به انسان‌ها نزدیک می‌شود و در این حین، گرگاس شخصیت درندگی و خشونت گرگ را نیز به همراه دارد و زمان روبه‌رو شدن با انسان به ناچار و از روی پیروی از غریزه، حمله و درندگی که از پدرش که یک گرگ است به ارث برده، به انسان حمله می‌کند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها