کشف بزغاله وحشی زنده به همراه ۱۶ قطعه پرنده در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همکاری دستگاه قضایی و پلیس اطلاعات و امنیت، یک راس بزغاله وحشی به همراه ۹ قطعه کبک و ۷ قطعه سهره طلایی از سه منزل شخصی در شهرستان بویراحمد کشف و ضبط شد.

کشف بزغاله وحشی زنده به همراه ۱۶ قطعه پرنده در کهگیلویه و بویراحمد

اسلام جاودان خرد افزود: در پی گزارش دوستداران حیات وحش مبنی بر نگهداری یک راس برغاله زنده در منزلی در شهرستان بویراحمد، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با همکاری ماموران انتظامی پلیس اطلاعات و امنیت این شهرستان و هماهنگی لازم با مقامات قضایی و اخذ نیابت وارد سه منزل شدند.

وی اظهار کرد: در بازرسی از این منازل، یک راس بزغاله وحشی زنده به همراه ۹ قطعه کبک قفسی و ۷ قطعه سهره زنده در اسارت کشف و ضبط شد.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نگهداری از جانوران وحشی در منازل علاوه بر انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان باعث می‌شود این جانوران توانایی بازگشت و بقاء در زیستگاه طبیعی خود را از دست بدهند.

جاودان خرد ضمن تشکر از همکاری خوب دستکاه قضا و پلیس اطلاعات و امنیت استان با اشاره به اینکه پرونده متخلفین به مراجع قضایی ارسال شده است، بیان کرد: خرید و فروش، عرضه و نگهداری و حمل و صدور تمام جانوران وحشی زنده و کشته و اجزاء آن‌ها بدون پروانه از سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    کاش براسگهای وحشی مکشوف را هم فکری میکردید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها