تهیه بانک اطلاعات جامع از روستاهای استان زنجان برای اجرای طرح محرومیت زدایی

استاندار زنجان، از اجرای طرح محرومیت زدایی در روستاهای استان خبر داد و گفت: به همین منظور نیازمند بانک اطلاعات جامعی از وضعیت روستاها هستیم که از ظرفیت بسیج سازندگی در این زمینه استفاده خواهد شد.

تهیه بانک اطلاعات جامع از روستاهای استان زنجان برای اجرای طرح محرومیت زدایی

محسن افشارچی، در کارگروه بسیج سازندگی با اشاره به سالروز شهادت صیاد شیرازی و شهید آوینی، اظهار کرد زندگی این دو شهید صرف نظام جمهوری اسلامی شد و جان خود را تقدیم انقلاب کردند.

افشارچی افزود: از آنجایی که نظام برخاسته از مردم است لازم است سختی های مردم را کم کنیم و برای تعالی دنیوی و اخروی این قشر تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه استانداران مامور رشد اقتصادی، سرمایه گذاری و اشتعال افرینی در استان هستند،گفت: این کلان نگری ها ما را از مردم برخی روستاها و محرومان غافل کرده است و بنابراین هر مسئولی بایستی تلاش کند در کنار حرکت در مسیر رشد استان به محرومان کمک کند.

افشارچی با بیان اینکه روستاییان حق بزرگی بر گردن این نظام دارند و در صحنه های انقلاب نقش افرینی داشته و  شهدای بسباری تقدیم انقلاب کردند، افزود: بسیج سازندگی ما مسئولان را به این موضوع متذکر می کنند.

استاندار زنجان با یادآوری اینکه مسئولان در برابر مردم و خداوند پاسخگو هستند، گفت: وظیفه تمام دستگاه های اجرایی این است تا بسیج سازندگی را حمایت کنند  دارند و دستگاه هایی همچون راهداری و حمل و نقل جاده ای، بنیاد مسکن و ابفا مکلف هستند به صورت خاص کمک حال بسیج سازندگی باشند.

افشارچی از اجرای طرح محرومیت زدایی در روستاهای استان خبر داد و گفت: به همین منظور نیازمند بانک اطلاعات جامعی از وضعیت روستاها هستیم که از ظرفیت بسیج سازندگی در این زمینه استفاده خواهد شد.

سردار کرمی نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم اظهار کرد : به برکت کنگره 3535 شهید استان در سال گذشته برنامه های فرهنگی خدماتی و محرومیت زدایی بسیاری در استان انجام شد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی هم به کمک بسبج سازندگی آمد گفت : 250 پروژه عمرانی بالاخص در حوزه آبرسانی انجام شد و بیش از یک هزار کارگاه تولیدی و اشتعالزایی در استان ایجاد شده است.

این مسئول ادامه داد: امسال نیز بسیج اماده است در صحنه های مختلف کمک کند یادآور شد تفاهم نامه ای با کمیته امداد برای ساخت 400 واحد مسکونی برای مددجویان تحت حمایت منعقد شده است که در فاز اول 80 واحد ساخته می شود.

فرمانده سپاه استان به پروژه های ابرسانی اشاره کرد و گفت مقرر شده از طریق قرارگاه امام حسن مجتبی 20 میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاها اختصاص یابد که در فاز اول 57 روستا ابرسانی خواهد شد و در صورت تامین اعتبار دیگر روستاها را نیز آغاز خواهیم کرد.

وی بر ضرورت سرعت بخشی به پروژه های آبرسانی به جهت شروع فصل گرما و خشکسالی تاکید کرد و گفت: بسبج سازندگی در حوزه کمک های مومنانه نیز ورود کرده و در ماه رمضان 20 هزار بسته معیشتی توسط بسبجیان توزیع خواهد شد.

سردار کرمی با بیان اینکه سال گدشته 24 میلیارد برای طرح های اشتغالزایی و کارگاه های تولیدی اختصاص یافت گفت امسال نیز تقاضا داریم از 1400 میلیارد تومانی که در اختیار استان است 10 درصد به این طرح ها اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه بسبج سازندگی در حوزه های  آب شرب و آب کشاورزی مسکن و مدرسه سازی ورود کرده است افزود سال گذشته شاهد حضور تیم های پزشکی و متخصص در روستاهای محروم بودیم و علوم پزشکی در این زمینه همکاری کردند و تقویت اردوی بسبج دانشجویی را خواستار هستیم.

فرمانده سپاه استان زنجان یادآور شد: در طرح هجرت 3 که بعد از امتحانات آغاز می شود از ظرفیت معلمان و دانش اموزان در مناطق محروم استفاده کنیم.

به گفته کرمی، اختصاص جهیزیه از سوی سپاه و کمیته امداد به نام شهدا از دیگر اقدامات ما با همراهی قرارگاه محرومیت زدایی بود که امسال نیز ادامه دارد.

اعلام آمادگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در حوزه ایجاد مرکز خدماتی رفاهی بین راهی، اعلام آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه های فرهنگی بسیج سازندگی و استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی در تعمیر و مرمت مدارس روستایی از دیگر مواردی بود که در این جلسه تاکید شد.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها