فضای بازی کودکان در بوستان‌ های کرمانشاه ایمن‌ سازی می‌شود

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه، از خرید و نصب کفپوش برای ایمن‌سازی فضای بازی کودکان در سطح بوستان‌های شهر کرمانشاه خبر داد.

فضای بازی کودکان در بوستان‌ های کرمانشاه ایمن‌ سازی می‌شود

فرامرز رحمتی‌زاده، افزود: در راستای ایمن‌سازی فضای بازی کودکان در کلان‌شهر کرمانشاه، رسیدگی به وضعیت پارک‌ها و محوطه‌های بازی کودکان از اولویت‌های مدیریت شهری است که در این راستا عملیات تعویض و نوسازی کفپوش‌های محوطه بازی کودکان به جهت تامین امنیت و رفاه حال شهروندان در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: استفاده از آسفالت یا فرآورده‌های بتنی مانند موزاییک در زمین‌های بازی کودکان به دلیل ایمنی بسیار پایین و درصد خطر بسیار بالا برای کودکان راه حل مناسبی نیست و کفپوش زمین بازی کودکان باید از لحاظ ایمنی کنترل شده باشد و این از جمله مواردی است که به جهت ایمنی تمهیدات خاص خود را می طلبد و به همین منظور در راستای ایمن سازی محل بازی کودکان، تعویض و نصب کفپوش محوطه بازی کودکان در پارک‌ها و بوستان‌های سطح‌ شهر در دست اقدام است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: باتوجه به دستور شهردار کرمانشاه و هماهنگی با معاونت خدمات شهری، اکنون سه هزار و ۵۰۰ متر مربع کف‌پوش برای ایمن‌سازی محوطه بازی کودکان در سطح پارک‌ها توسط این سازمان خریداری شده که انشاالله برای اولین‌بار همه پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر ایمن‌سازی خواهد شد.

رحمتی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: این اقدام باهدف افزایش سلامت کودکان در پارک‌های شهر صورت گرفته است و با توجه به استقبال و استفاده بیشتر شهروندان از امکانات پارک‌ها و فضای سبز شهری در فصل تابستان، محوطه وسایل بازی ویژه کودکان موجود در بوستان‌ها باید ایمن سازی شود.

شهر یک میلیون نفری کرمانشاه ۲۳۸ بوستان کوچک و بزرگ، محلی، و حومه شهری دارد و سرانه فضای سبز قابل استفاده مردم آن هشت متر و ۲۳ سانتی متر است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها