ایمن سازی ساختمان های عمومی تهران کلید خورد

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از بازدید، پایش و ایمن سازی ساختمان های دولتی، عمومی، غیردولتی و خصوصی با همکاری همه دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها خبر داد.

ایمن سازی ساختمان های عمومی تهران کلید خورد

مجتبی یزدانی در نشستی مشترک با مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور، دبیر کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کلانشهرها و مدیرعامل سازمان آتش نشان ی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: بنابر قانون مسئولان سازمان ها در یک دوره پنج ساله دستورالعمل های ایمنی را دریافت کرده و باید نسبت به ایمن سازی ساختمان های خود اقدام و تاییدیه ایمنی را از شهرداری های محل وقوع ساختمان دریافت کنند.

وی با بیان اینکه این موضوع به منظور افزایش ایمنی ساختمان های موجود و در حال بهره برداری وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی و سایر اماکن تجمعی تابع یا وابسته به بخش های دولتی، عمومی و خصوصی انجام می شود: دستگاه های اجرایی مکلف اند ضمن بازدید، پایش و حفظ شرایط ایمن و پایداری آن مطابق تاییدیه ایمنی صادر شده نسبت به ایمن بودن ساختمان های مذکور یقین پیدا کنند.

یزدانی عنوان کرد: شهرداری های کلانشهرها موظفند با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و در یک دوره ۲ ساله و حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۱ نسبت به راه اندازی سامانه بر خط مانیتورینگ ایمنی و آتش نشانی اقدام کنند.

به گفته این مقام مسئول، در این بازه زمانی ساختمان ها و اماکن تعیین شده به سامانه مذکور متصل و از این طریق تمام ساختمان های مورد نظر پایش می شود تا با انجام این مجموعه اقدامات ضریب ایمنی شهر افزایش خواهد یافت.

همچنین در این جلسه در خصوص مساعدت سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور برای تقویت منابع درآمدی سازمان آتش نشانی، سهم وصول عوارض ایمنی براساس طبقات ساختمان و اصلاح موضوع ماده ۹۲ قانون شهرداری ها در بحث تعیین محل هایی برای نصب اعلانات و عدم نصب برچسب های تبلیغاتی بحث و تبادل نظر شد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها