دو شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز کرونایی

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در حال حاضر به لحاظ شیوع بیماری کرونا شهرستان‌ های بروجن و کیار در وضعیت قرمز قرار دارند.

دو شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز کرونایی

علی احمدی ۱۵ فروردین‌ماه در تشریح آمار کرونا در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۸ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۲۶ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۳۵ نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و ۱۲ نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

رییس مرکز بهداشت استان با بیان اینکه ۸۷ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۶۱ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

️وی گفت: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_۱۹ در استان گزارش نشد و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری کماکان ۱۸۴۱ نفر است.

احمدی بیان کرد: هم‌اکنون ۱۲ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

به گفته وی، در حال حاضر  به لحاظ شیوع بیماری کرونا شهرستان‌های بروجن و کیار در وضعیت قرمز، شهرستان‌های اردل، بن، سامان و شهرکرد در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های خانمیرزا، فارسان، کوهرنگ و لردگان در وضعیت زرد هستند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: در حال حاضر انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی موثرترین راه مقابله با بیماری کرونا است.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها