جابجایی بیش از ۲ میلیون مسافر از طریق ناوگان عمومی چهارمحال و بختیاری

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری از جابجایی بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از طریق ناوگان عمومی این استان طی سال گذشته خبر داد.

جابجایی بیش از ۲ میلیون مسافر از طریق ناوگان عمومی چهارمحال و بختیاری

روح الله غلامی با بیان اینکه جابجایی مسافر برون استانی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۹۹ حدود چهار درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: این مهم در حالی است که جابجایی مسافر درون استانی نسبت به سال ۹۹ حدود ۱۸.۵ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از طریق ناوگان عمومی چهارمحال و بختیاری جابجا شده اند، عنوان کرد: بیش از ۹۳ هزار و ۲۰۰ نفر از بخش ناوگان عمومی برون استانی و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از ناوگان عمومی درون استانی استفاده کرده اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۵۸ شرکت حمل و نقل عمومی در استان فعالیت می‌کند، تصریح کرد: از این تعداد سه مجوز در سال ۱۴۰۰ صادر شده است.

غلامی با بیان اینکه شرکت‌های حمل و نقل عمومی چهارمحال و بختیاری با کمبود راننده مواجه هستند، مطرح کرد: در حال حاضر بیش از چهار هزار راننده در بخش ناوگان عمومی استان در حال فعالیت می‌باشد.

وی به پرداخت تسهیلات در راستای نوسازی ناوگان عمومی خبر داد و گفت: ۶۴ دستگاه مینی‌بوس و ۱۴ دستگاه اتوبوس می‌توانند به ترتیب تا سقف ۲۰۰ و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه متقاضیان باید در سامانه مربوطه ثبت نام کنند، افزود: پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ آخرین مهلت دریافت تسهیلات می‌باشد.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها