معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

ناوگان باری آذربایجان‌شرقی ۷ میلیون تن بار حمل کرد

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: ناوگان حمل و نقل بار استان در چهار ماه امسال بیش از هفت میلیون تن بار به نقاط مختلف کشور حمل کرد.

ناوگان باری آذربایجان‌شرقی ۷ میلیون تن بار حمل کرد

کاظم تیمورزاده افزود: این میزان بار با صدور بیش از ۵۰۸ هزار و ۹۰۰ برگ بارنامه به نقاط مختلف حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: در این مدت ناوگان حمل و نقل مسافر استان نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی یک میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر را با بیش از ۱۶۰ هزار و ۸۰۰ سفر جابجا کرده است که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۱ درصد در تعداد مسافر و ۳۸ درصد در تعداد سفر افزایش یافته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: در این بازه زمانی یک هزار و ۸۸۳ مورد با تخلفات اضافه بار در راه‌های ارتباطی استان برخورد شده که این تعداد ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

تیمورزاده ادامه داد: در این مدت تعداد برچسب معاینه فنی صادر شده برای ناوگان باری و مسافری استان ۲۹ هزار و ۶۰۰ مورد بوده که نسبت به چهار ماه سال ۱۳۹۹ حدود چهار درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۶۹۳ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل مسافری استان فعالیت دارند، یادآوری کرد: در زمان کنونی ۳۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان باری استان دارای کارت هوشمند بوده و ۳۷ هزار و ۵۰ نفر از رانندگان باری نیز کارت هوشمند دریافت کرده‌اند.

تیمورزاده، تعداد شرکت‌ها و مؤسسه‌های حمل و نقل کالای استان را ۲۸۵ مورد، تعداد شرکت‌ها و مؤسسه‌های حمل و نقل مسافری را ۱۲۰ مورد و تعداد شرکت‌های حمل و نقل بین المللی فعال کالا را ۷۳ مورد و تعداد شرکت‌های حمل و نقل مسافری برون مرزی استان را ۶ مورد اعلام کرد.

منبع: مهر

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها