دیدار نوروزی شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرها با استاندار خوزستان

دیدار نوروزی شهرداران و روسای شوراهای شهرها و بخش های استان خوزستان برای نخستین بار به ابتکار معاونت هماهنگی امور عمرانی و اداره کل امور شهری و شوراها با حضور استاندار خوزستان در تالار اجتماعات شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد.

دیدار نوروزی شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرها  با استاندار خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرفوری از اهواز، صادق خلیلیان، استاندار خوزستان در این همایش با تبریک فرا رسیدن سال نو به شهرداران و روسای شوراها و بخش های استان خوزستان به   ضرورت برنامه ریزی شهرداری ها جهت تامین درآمدهای پایدار در راستای کاهش اتکاء به منابعی که از طریق دولت ( امور مالیاتی) تامین و وصول می شود اشاره کرد و گفت :  عوارض ارزش افزوده و آلایندگی و کمک های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در سال گذشته  معادل ۳۵۸۰ میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال ۱۳۹۹  این رقم ۱۶۹۰میلیارد تومان بوده، معادل 2/1 برابر افزایش داشته است.

 نماینده عالی دولت در خوزستان تاکید کرد:  عمل به انجام وظایف پیش بینی شده شوراها طبق قانون و کمک به تقویت مدیریت شهری از جمله مباحثی است که باید مورد توجه شوراهای شهر و بخش در سال جدید قرار گیرد.

رییس شورای اداری استان خوزستان  در پایان   خواستار توجه شهرداری ها به مبلمان شهری و مقوله زیباسازی شهری و ایجاد بسترهای تفریحی و گردشگری جهت شهروندان ، بهبود آسفالت معابر و اهتمام به حل معضل  دفع آب های سطحی شد  

  مهندس محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی  استانداری خوزستان نیز در این همایش گفت : سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۵۸۰۰ تن قیر رایگان به ارزش حدود 2000 میلیارد ریال از طریق وزارت کشور و قیر بازآفرینی بین شهرداری های استان توزیع شد که انتظار میررود شهرداری ه با نظارت لازم و اولویت گذاری صحیح نسبت به آسفالت معابر اقدام کنند.

 معاون  هماهنگی امورعمرانی استانداری خوزستان بیان داشت:  بنا به دستور استاندار خوزستان ؛ در راستای  نظارت بهتر و بیشتر بر امور مالی  شهرداری ها، کارگروه حسابرسی مالی شهرداری های استان با ابلاغ  صادره اعضاء کارگروه از ابتدای امسال  شروع به کار خواهد کرد.

 خانچی افزود:  با توجه به ضرورت و اهمیت آموزش و پژوهش شهرداری ها و شوراها، شورای پژوهش مدیریت شهری و روستائی استان زیر نظر معاون هماهنگی امور عمرانی نیز در سال جدید کار خود را آغاز خواهد کرد.

d6c2faf0-7d16-4285-b81c-6fa48f54073a

4ebcd2c9-4108-4c53-92fb-eb65eaf50da1

58b57a38-927f-4a98-b838-011ae7f88706

4b2eeb0a-29f4-49dc-9035-0aa265caacf0

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها