رفع بخش عمده‌ای از مشکلات اینترنت تهران تا چند روز آینده

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: با اختصاص فرکانس مورد نظر و تجهیزات قابل توجهی که یکی از اپراتور‌ها نصب کرده است، در چند روز آینده شاهد رفع کندی اینترنت به ویژه در تهران خواهیم بود.

رفع بخش عمده‌ای از مشکلات اینترنت تهران تا چند روز آینده

عباسی شاهکوه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سازمان تنظیم مقررات چه برنامه‌ای برای فعالان تولیدکننده صنایع مخابراتی در بحث طرح توسعه شبکه فیبر نوری دارد؟ افزود: ما برنامه‌ای را برای سه سال آینده اعلام کرده‌ایم و شرکت‌های تولید کننده بر اساس آن باید برنامه‌ریزی کنند و متناسب با نیاز، خود را به ما برسانند و این کمک می‌کند که اپراتور‌ها هر وقت نیاز داشتند تجهیزات مورد نیازشان تولید شده باشد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این بهترین کمک ما به تولید کنندگان این عرصه است و قطعاً منابع مالی هم از طریق اپراتور‌ها تأمین خواهد شد و دولت هم برای توانمند سازی آن‌ها منابع مالی و کمک‌هایی در نظر گرفته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای حمایت بیشتر از مردم که شبکه فیبر نوری را در داخل ساختمان‌های خود هم بکشند جه برنامه‌ای دارید؟ گفت: فعلا به دنبال ترغیب اپراتور‌ها هستیم که فیبر را نزدیک منازل و کسب و کار‌ها ببرد و قدم بعدی این است که کمک‌هایی داشته باشیم تا اپراتور‌ها بتوانند مردم را به فیبر نوری متصل کنند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: ما هم در سازمان مصوبه‌ای داشتیم که از اپراتور‌ها حمایت‌هایی کنیم تا آن‌ها هم بتوانند قیمت تمام شده شبکه فیبر نوری و مودم را یا پایین بیاورند یا قسط بندی کنند و در بودجه سال ۱۴۰۱ هم کمک‌های دیگری در این خصوص اندیشیده شده است.

عباسی شاهکوه در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه برای رفع کندی و دیگر اختلالات اینترنت چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: در بخش تلفن همراه ما قبلا اعلام کردیم که باید منابع فرکانسی تامین شود که خوشبختانه تامین شد و هم اکنون یکی از اپراتور‌ها، تجهیزات خود را به میزان قابل توجهی در تهران نصب کرده است و امیدواریم در همین روز‌ها شاهد بهتر شدن شبکه اینترنت باشیم و بقیه اپراتور‌ها هم به دنبال تأمین تجهیزات هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مشکلات کندی اینترنت بیشتر مربوط به چه استان‌هایی است؟ گفت: مشکلات در جا‌های مختلف در بخش تلفن همراه وجود دارد، اما مشکل تهران بیشتر است چرا که ما در نصب سایت‌ها برای اپراتور‌ها در تهران بسیار مشکل داریم و یکسری اختلافات هم در این خصوص با شهرداری وجود دارد و بحث تداخلات هم مطرح است.

وی گفت: ما در موضوع کیفیت اینترنت در خارج تهران مشکل جدی نداریم، اما مشکلات تهران جدی است و امیدواریم که با کمک نهاد‌های ذیربط این موضوع هم حل و فصل شود.

منبع: صداوسیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها