تداوم وزش باد در خراسان جنوبی و هشدار هواشناسی

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره فعالیت توده هوای ناپایدار جوی در این استان به‌صورت وزش باد شدید تا خیلی شدید هشدار سطح زرد صادر کرد.

تداوم وزش باد در خراسان جنوبی و هشدار هواشناسی

اداره کل هواشناسی مطابق با الگوی نقشه‌ها، داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناختی، تا اوایل هفته آینده در بعضی ساعات افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ناپایداری جوی پیش از ظهر پنجشنبه شروع می‌شود و تا عصر شنبه هفته آتی وزش باد شدید تا خیلی شدید، گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در منطقه قابل پیش‌بینی است.

منطقه اثر این سامانه سراسر استان خراسان جنوبی است و احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه‌ای وجود دارد.

این اخطاریه درباره خسارت به سازه و پوشش گلخانه‌ها و جدا شدن سقف‌های موقت، شکسته شدن درختان آسیب‌پذیر و کهنسال، اختلال در رفت و آمد به دلیل کاهش دید افقی، خسارت به تابلوهای تبلیغاتی، سقوط دکل‌ها و داربست‌های فلزی، خطر سقوط اجسام از ارتفاع و ساختمان‌ها به‌ویژه کارگاه‌های ساختمانی و محدودیت در انجام فعالیت‌های عمرانی و ساختمان‌سازی هشدار داد.

بازدید و اطمینان از سازه و پوشش گلخانه‌ها و محکم کردن سقف‌های موقت، قرار دادن قیم برای نهال‌های تازه غرس شده، خودداری از سفرهای غیرضروری، احتیاط در رانندگی، پرهیز از صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های ساختمانی در ارتفاع همچنین در خانه ماندن کودکان، سالمندان و افراد گروه‌های حساس از توصیه‌های هواشناسی است.

همچنین با افزایش محسوس دما طی روزهای پنجشنبه و جمعه هوا گرمتر می‌شود.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها