امیکرون در شاهرود و میامی فوتی از میان کودکان نداشت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه تاکنون هیچ کودکی بر اثر ابتلا به سویه امیکرون در شاهرود و میامی فوت نکرده، گفت: هشت کودک در بخش های عادی و مراقبت ویژه بیمارستان های این شهرستان بستری هستند.

امیکرون در شاهرود و میامی فوتی از میان کودکان نداشت

 حسین شیبانی روز دوشنبه به کاهشی شدن شدن تعداد مراجعه بیماران سرپایی و بستری در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اشاره کرد و به رسانه ها افزود: طی هفته گذشته پاسخ نمونه‌های آزمایشگاهی ارسالی مثبت این شهرستان از ۶۰ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه شرایط کنونی نشان دهنده فاصله گیری از اوج همه گیری در پیک ششم است، ابراز داشت: اگرچه روند تعداد مبتلایان و بستری شدگان در شرق استان سمنان کاهشی بود اما این شرایط بسیار شکننده است.

شیبانی با اشاره به اینکه طی هفته گذشته ۶ بیمار کووید۱۹ در شاهرود جان باختند، اظهار داشت: هیچ یک از افراد فوت شده، دُز سوم واکسن را تزریق نکرده بودند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: بیمارانی که نوبت سوم واکسن را تزریق کردند به نسبت دیگر افراد کمتر در بخش مراقبت های ویژه بستری می شوند و فوت می کنند.

وی با بیان اینکه افراد فوت شده طی هفته گذشته از تزریق دز دوم آنها ۶ ماه گذشته بود، افزود: این امر نشان می دهد اثر واکسن نوبت دوم به طور کامل پس از ۶ ماه از بین می رود.

شیبانی به عید نوروز و نیمه شعبان و آیین های آخر سال اشاره کرد و گفت: اگر شیوه نامه های بهداشتی به ویژه پرهیز از دورهمی، استفاده موثر از ۲ لایه ماسک و فاصله گذاری فیزیکی رعایت نشود، روند کاهشی ابتلا و بستری دوباره صعودی خواهد شد.

بیمارستان‌های امام حسین (ع) و بهار شاهرود به بیماران کرونایی اختصاص دارد. هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها