تعرفه قبرها در بهشت زهرا (س) اعلام شد

معاون عروجیان سازمان بهشت حضرت زهرا (س) دلیل تفاوت و نوسان قیمت قبرها در قطعات مختلف این آرامستان را تشریح کرد و گفت: تعرفه خدمات این سازمان در شورای اسلامی شهر تهران بررسی و مصوب می‌شود.

تعرفه قبرها در بهشت زهرا (س) اعلام شد

روح الله محسنی اظهار داشت: امسال در قطعات جدید که قبرها به صورت سه طبقه واگذار می شود، طبقه پایین رایگان است و از بازماندگان پول گرفته نمی شود، تنها هزینه خدمات حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان محاسبه و دریافت می‌شود.

وی افزود: امسال قیمت ۲ طبقه بالا، طبقه ای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در مجموع پنج میلیون تومان است و این کف قیمت قبرهای بهشت زهرا (س) است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ناحیه ۲ بهشت زهرا (س) که از قطعه ۲۰۰ تا ۲۵۸ است، طبقه ای ۱۴ میلیون و یکصد هزار تومان که مجموع سه طبقه  رقمی معادل ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می شود.

محسنی اضافه کرد: ناحیه یک که از قطعه یک تا ۱۱۲ است، طبقه ای ۲۵ میلیون تومان و در صورت واگذاری قبر سه طبقه واگذار ۷۵ میلیون تومان محاسبه می شود که این کف و سقف قیمت قبر در سازمان بهشت زهرا (س) است.

وی در خصوص اختلاف قیمت قبرها گفت: ‌بر اساس تکمیل شدن قطعات نرخ قبر تغییر می کند، در ناحیه یک همه قطعات تکمیل شده و حجم فضای سبزش زیاد است و موضوع خدمات شهریش سخت تر از قطعات دیگر بوده و برهمین اساس باید هزینه های دریافت قبرها هم بیشتر باشد.

محسنی با بیان اینکه دفن اموات در قطعه هنرمندان با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکان پذیر است، اظهار داشت:‌ در این وزارتخانه واحدی مربوط به اموات هنرمندان وجود دارد که مجوز دفن در قطعه هنرمندان (۸۸) را صادر می کند.

معاون عروجیان سازمان بهشت حضرت زهرا (س) یادآور شد: دفن در قطعه نام آوران هم نیازمند هماهنگی یا صدور نامه از شهردار پایتخت یا رئیس شورای اسلامی شهر تهران و نهادهایی مثل کمیته ملی المپیک است.

وی افزود: خاکسپاری در قطعه های شهدا و همچنین صالحین مربوط به جانبازان، خانواده های شهدا و جانبازان نیز نیازمند هماهنگی و صدور نامه از سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران است که در جنوب تهران واقع شده است، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز و این آرامستان ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است و روزانه به امور ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از اموات رسیدگی می کند.

گلزار شهدای بهشت زهرا(س) مدفن ۳۴ هزار شهید گلگون کفن و چهار هزار شهید گمنام هشت سال جنگ تحمیلی، انقلاب و مدافعان حرم است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    0

    از زمین بیابان رایگان خدا که حق هر انسان است در آن دفن بشود و تبدیل به خاکستر شود هم شهرداری تهران می خواهد بازای هر قبر سه طبقه از بازماندگان متوفی ۷۵ میلیون تومان بگیرد و برای خود درآمد زایی کند!!!

  • حرف تلخ
    0

    میگفتند شاه میخواهد قبرستانها را آباد کند . خودتان مقایسه کنید که قبرستانها الان آبادتر است یا دوران حکومت قبلی؟

  • ناشناس
    0

    انسان مرد هر جا خاکش گردن کردن اصل اونه که چقدر خوبی وانسانیت داشته وکسی از دستش در عضاب نبوده این مهمه روحش که میره آسمان جسمش هم که کرم‌ها میخورن پس فرقش چی کجا خاک بشه اون ثروتمنده با اون که تو خیابان مرده هیچ فرقی نداره پیش خدا تو خاک کردن هم فخر فروشی وشهرداری و قبرستانها هم سوع استفاده میکنن از این موضوع والا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      عذاب

  • حامد
    0

    بهشت زهرا برای مسئولین دزد مثل چاه نفته . خاک عالم بر سرشان .

  • ناشناس
    0

    یه جایی تعیین کنیدبرا کسانیکه نمیخوان دفن بشن ودوست دارن دور انداخته بشن.آیا چنین حقی دارند ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها