مشاهده "پرنده بمب انداز" در کرمانشاه

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از مشاهده یک بهله"هوبره" در مناطق تحت مدیریت میحط زیست استان بعد از حدود چهار، پنج سال خبر داد.

مشاهده "پرنده بمب انداز" در کرمانشاه

آزاد شیخ ویسی، با اشاره به مشاهده یک بهله هوبره در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان، افزود: برای حفاظت از حیات این پرنده، امکان اعلام محدوده دقیق آن را نداریم.

وی از هوبره به عنوان یک پرنده مهاجر یاد کرد که در فصول گرم سال در عرض‌های شمالی زندگی کرده و در فصول سرد به عرض‌های پایین‌تر مهاجرت می‌کند و یادآور شد: این گونه نادر و در معرض انقراض، مورد حمایت‌های بین‌المللی قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: نزدیک به چهار، پنج سال بود که این گونه را در کرمانشاه مشاهده نکرده بودیم و اکنون دوباره شاهد حضور آن هستیم.

شیخ ویسی با بیان اینکه هوبره عمدتا در مناطق دشتی و کوهپایه‌ای زندگی می‌کند، اضافه کرد: این پرنده خشکی زی و از راسته میش مرغ سانان است.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این پرنده که باعث شده به پرنده "بمب انداز"معروف شود را شیوه دفاعی آن دانست و اظهار کرد: اگر هوبره در هنگام پرواز احساس خطر از سوی یک پرنده شکاری بکند، مدفوع چسبناک خود را مانند بمب به سمت پرنده شکاری پرتاب کرده و باعث می‌شود پر و بال پرنده مهاجم به هم بچسبد و به همین دلیل به پرنده بمب‌انداز معروف است.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها