۵۰۷ بیمار مبتلا به کووید _ 19 در یزد شناسایی شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: از ۸۰۳ نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به ویروس کرونا، شبانه روز گذشته در مراجعه به مراکز درمانی استان، بر اساس معیارهای تشخیصی سازمان جهانی بهداشت ۵۰۷ بیمار مبتلای قطعی به کووید- ۱۹ شناسایی شدند.

۵۰۷ بیمار مبتلا به کووید _ 19 در یزد شناسایی شدند

دکتر علیرضا اسلامی افزود: از این تعداد به دلیل وخامت حال عمومی آنها ۳۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند و ۴۷۷ نفر هم به دلیل خفیف بودن بیماری در منزل دوران نقاهت خود را طی می‌کنند.

به گفته وی شبانه روز گذشته یک بیمار کووید -۱۹ در ابرکوه و یک نفر هم در مهریز جان خود را از دست دادند و هم اکنون ۴۳۰ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

هم اکنون ۹ شهرستان یزد از لحاظ رنگ بندی کرونایی قرمز است  و شهرستان های اشکذر و بافق نارنجی هستند.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید- ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد .

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. 

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی  شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

حدود ۸۰درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند ، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها