تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده فاروج خراسان شمالی مصوب شد

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: اخیرا پرداخت تسهیلات برای بازسازی مناطق خسارت دیده از زلزله شهرستان فاروج این استان در دولت مصوب شده است.

تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده فاروج خراسان شمالی مصوب شد

علی روحانی اظهار داشت: برای بازسازی هر واحد مسکونی روستایی شهرستان فاروج، ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می شود. 

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: در زلزله شهریورماه امسال ۹۰ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان فاروج دچار خسارت شد و نیاز به بازسازی پیدا کرد. 

وی گفت: البته بازسازی مناطق خسارت دیده در روستاهای فاروج معطل تصویب تسهیلات بازسازی در هیات دولت نبوده و با سوق دادن بخشی از تسهیلات بهسازی مسکن روستایی به بازسازی، ساخت و ساز در این مناطق خسارت دیده در حال انجام است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: سقف تسهیلات بهسازی مسکن روستایی به ازای هر واحد مسکونی ۱۰۰ میلیون تومان است. 

براساس این گزارش مسوولان دفتر مدیریت بحران استانداری اعلام کردند که در زلزله ۵.۲ ریشتری ۲۲ شهریورماه امسال در فاروج، ۱۱۷ واحد مسکونی روستاها دچار خسارت شد. 

عدم پرداخت ۵۰ درصد اعتبارات بلاعوض زلزله بهار امسال 

روحانی در بخش دیگر سخنان خود درباره بازسازی مناطق زلزله زده در شهرستان های گرمه، جاجرم و مانه و سملقان گفت: عدم دریافت ۵۰ درصد دوم اعتبار بلاعوض زلزله بهار امسال در گرمه، جاجرم و مانه و سملقان سبب انتقاد شده است.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات در این زمینه در حال انجام است و برای سرعت دادن به کار بازسازی بخشی از تسهیلات بهسازی به بازسازی این مناطق سوق داده شد.

روحانی افزود: تاکنون حدود ۱۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض به زلزله زده های استان پرداخت شده است که معادل ۵۰ درصد از میزان مصوب کمک های بلاعوض است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: پیگیر هستیم تا ۵۰ درصد دیگر کمک های بلاعوض زودتر تخصیص یابد.

بر اساس اعلام  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی، زلزله بهار امسال به یکهزار و ۳۰۲ واحد مسکونی در روستاها و شهرهای سه شهرستان گرمه، جاجرم و مانه و سملقان خسارت وارد کرد. 

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۵ ریشتری ساعت ۳.۳۴ دقیقه بامداد روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت امسال مناطقی از جنوب خراسان شمالی و شهر سنخواست و روستاهای اطراف را لرزاند و با گذشت حدود پنج ساعت از نخستین زمین لرزه، ۲ زمین لرزه ۵.۴ و ۴.۲ ریشتری دیگر در بخش های سنخواست و شوقان در شهرستان جاجرم به ثبت رسید. 

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها