رییس سازمان بسیج رسانه کشور: رسانه ها خط شکن باشند

رییس سازمان بسیج رسانه کشور با تبیین نقش رسانه‌ها در امیدآفرینی و ایجاد روحیه نشاط در جامعه گفت: رسانه‌ها در شرایط فعلی که فضای مجازی به بخشی از زندگی اجتماعی و فردی ما شده می‌توانند خط شکن باشند و اجازه ندهند دشمن در جنگ روانی علیه ملت ایران به اهداف خود برسد.

رییس سازمان بسیج رسانه کشور: رسانه ها خط شکن باشند

عباس محمدیان روز چهارشنبه در آیین پایانی ششمین جشنواره استانی رسانه‌ای ابوذر در سرسرای آیت ا... خامنه‌ای مجتمع فرهنگی فجر اهواز با اشاره به اینکه ۱۶۰ شبکه معاند فارسی زبان در حال پخش برنامه علیه ملت و نظام اسلامی ایران هستند افزود: رسانه‌های ما می‌توانند با برهم زدن آرایش رسانه‌ای دشمن، حماسه خلق کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم رسانه‌ای داخلی و تاثیرگذاری آن بر افکار جامعه بیان کرد: امروز ۸۰ میلیون شهروند خبرنگار داریم که در بسیج افکار عمومی و پس زدن و ناکام گذاشتن جنگ نرم دشمن ، توانسته‌اند به موفقیت‌های چشمگیری در عرصه اطلاع رسانی و تنویر و هدایت افکار عمومی نقش آفرینی کنند.

رییس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه رسانه‌ها باید امید را در جامعه تزریق کنند افزود: رسانه‌ها پیشرفت‌ها وتوفیق ها را بیان کنند و در جنگ روایت ها باید پیشتاز باشند تا دشمن آنچه را که می خواهد به دلخواه روایت نکند.

محمدیان بیان کرد: ما در جنگ روایت ها عقب هستیم و باید این عقب ماندگی را با استفاده از ظرفیت رسانه‌های انقلابی و متعهد جبران کنیم.

رسانه‌ها باید به سمت حرفه‌ای شدن حرکت کنند

رییس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: رسانه‌ها باید به سمت حرفه‌ای شدن حرکت کنند تا دشمن نتواند در جنگ رسانه‌ای ما را زمینگیر کند تا جایی که جای شهید و جلاد را عوض کند.

محمدیان همچنین خواستار بیمه خبرنگاران و افزایش اعتبارات رسانه‌ها در بودجه ۱۴۰۱ به عنوان یک مطالبه عمومی رسانه‌ها شد و در ادامه بر همگرایی و هم افزایی بین بسیج رسانه و خانه مطبوعات تاکید کرد.

وی اختلاف سلیقه در رسانه‌ها را امری طبیعی دانست ولی گفت: اختلاف سلیقه نباید به اختلاف عقیده تبدیل شود.

محمدیان از راه اندازی خانه صنعت و رسانه‌ها با هدف پیوند زدن این ۲ خبر داد و افزود: رسانه‌ها باید در همه جا حضور حرفه‌ای توام با اخلاق داشته باشند.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان نیز در این آیین با اشاره به توسعه بی سابقه فضای مجازی گفت: فضای مجازی به بخشی از زندگی ما تبدیل شده است.

سردار سرتیپ حسن شاهوارپور با بیان اینکه هر رسانه‌ای پشتوانه فکری دارد افزود: جامعه رسانه‌ای ما باید هرچه بیشتر تقویت شود.

وی با گرامیداشت دومین سالروز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی به بیان خاطراتی از این شهید گرانقدر درجریان سیلاب فروردین ۱۳۹۸ در خوزستان پرداخت و ادامه داد: شهید سلیمانی در همه مسوولیت‌ها سعی داشت گره گشایی کرده و مشکلات مردم را حل کند.

۵۲۶ اثر به این دبیرخانه ششمین جشنواره استانی رسانه‌ای ابوذر ارسال شد که از میان آنها ۲۷ اثر حایز رتبه‌های اول تا سوم شدند. این جشنواره در ۱۱ محور و ۹ قالب در زمینه‌های دفاع مقدس، سردار شهید سلیمانی، بسیج، کرونا و... برگزار شد. 

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • عبدالمجیدسجادیان
    0

    رسانه بله قربان حکومتی،نمیخواهیم
    روزنامه صدای ملت میخواهیم
    رسانه آزاد میخواهیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها