لزوم تزریق ۲ دز واکسن کرونا توسط دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزش اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از لزوم تزریق دو دز واکسن کرونا توسط شرکت دانش آموزان برای شرکت در امتحانات نهایی و نوبت اول خبر داد.

لزوم تزریق ۲ دز واکسن کرونا توسط دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات

محمد حسن صادقی با اشاره به اینکه امتحانات نهایی و میان ترم در استان به صورت حضوری برگزار می‌شود، تصریح کرد: امتحانات نوبت اول زیر نظر مدارس، مدیران،  معلمان و با نظارت آموزش پرورش برگزار می‌شود.

وی در خصوص امتحانات نهایی دی ماه بیان کرد: امتحانات نهایی دانش آموزان مشروطی سال دوازدهم از دوم دی ماه لغایت ۲۷ دی ماه در ۱۳ حوزه امتحانی برگزار می شود.

صادقی تنها ادامه داد: امتحانات هماهنگ استانی رشته فنی و حرفه‌ای نظام سالی واحدی ویژه دانش آموزان باقی مانده نیز از دوشنبه ۶ دی ماه لغایت ۱۵ دی ماه شروع می‌شود.

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزش اداره کل آموزش و پرورش استان در خصوص تمهیدات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی، اظهار کرد: تمامی نکات پروتکل‌های بهداشتی طبق دستورالعمل ارسالی باید رعایت شود.

وی ادامه داد: رعایت فاصله‌گذاری صندلی‌ها، تهویه مناسب، تناسب تعداد نفرات با توجه به ظرفیت فضا، به همراه داشتن ماسک و جلوگیری از تجمع اولیاء و دانش آموزان در محوطه مدارس از جمله نکاتی است که در این دستور العمل آماده است.

این مسئول در خصوص تزریق دو دز واکسن برای ورود به جلسه امتحان، تصریح کرد: لازم است برای ورود به جلسه امتحان، دانش آموزان دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند.

صادقی تنها افزود: در امتحانات نهایی اگر دانش آموزی واکسن کرونا تزریق نکرده باشد، می‌تواند با هماهنگی مدیر مدرسه و در فضای قرنطینه در امتحان شرکت کند.

وی ادامه داد: طی امتحانات نوبت اول اگر دانش آموزی واکسینه نشده باشد، برایش غیبت موجه ثبت می‌شود.

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزش اداره کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: توصیه من به اولیای دانش آموزان این است که دانش آموزان را واکسینه کنند تا از خطرات جدی این ویروس منحوس در امان بمانند.

وی ادامه داد: داشتن کارت واکسیناسیون در حوزه امتحانی مهم است؛ دانش آموزان آرامش خود را برای شرکت در امتحانات حفظ کنند و حضور به موقع برای شرکت در امتحانات داشته باشند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها