احتمال افزایش مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به اینکه عادی انگاری پیرامون پروتکل های بهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد شدت بیشتری یافته احتمال افزایش مبتلایان به کرونا در این استان وجود دارد.

احتمال افزایش مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

پرویز یزدان پناه، شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه  میزان بروز بیماری در استان ۱۵۰ در هزار نفر جمعیت و در کشور ۷۳ در هزار نفر جمعیت است اظهار داشت: تاکنون ۱۰۷ هزار و ۳۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است. 

یزدان پناه همچنین میزان کشندگی بیماری در کشور را ۲.۱ درصد و در استان را یک درصد اعلام کرد و تصریح کرد: بویراحمد، باشت و کهگیلویه در وضعیت زرد و مارگون، گچساران، لنده، دنا، چرام و بهمئی در وضعیت آبی هستند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: شاخص نمونه‌گیری کشور ۴۸ درصد و در استان ۵۲ درصد بوده که در همین راستا شاخص مثبت بودن نمونه ها در کشور ۱۶ درصد و در استان ۲۹ درصد است.

یزدان پناه گفت: تاکنون ۴۹۱ هزار نفر به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان های استان مراجعه کرده‌اند.

وی ابراز داشت: هم اکنون در این استان  ۸۵ هزار و ۳۵۷ بیمار مبتلا به کرونا بهبودی کامل یافته و ۲۲۰۰ نفر هم اکنون در قرنطینه خانگی می باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان بالاتر از ۱۲ سال استان، عنوان کرد: ۹۲ درصد این جمعیت دُز اول و ۷۷درصد دُز دوم را دریافت نموده اند که شهرستان‌های دنا و لنده در صدر جدول واکسیناسیون قرار دارند.

وی ابراز داشت: در واکسیناسیون نظام آموزشی نیز ۹۰ درصد دُز اول و ۷۲ درصد دُز دوم تزریق شده است که در هر دو مرحله در کشور رتبه اول را داریم.

یزدان پناه تاکید کرد: در مجموع یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۳۵۸ دُز واکسن وارد استان شده که ۹۹۳ هزار دُز تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، تجمعات از جمله آیین های تشییع جنازه و عروسی ها و کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را از مهمترین چالش‌های پیش رو عنوان کرد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها