شناسایی ۱۰۷ هزار و ۳۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تاکنون ۱۰۷ هزار و ۳۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.

شناسایی ۱۰۷ هزار و ۳۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

دکتر پرویز یزدان پناه روز شنبه ۲۷ آذرماه ۱۴۰۰ در نشست ستاد کرونای استان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۰۳۷ فوت کرونای در استان داشته ایم، افزود: میزان بروز بیماری در استان ۱۵۰ در هزار نفر جمعیت و در کشور ۷۳ در هزار نفر جمعیت می باشد.

وی اظهارکرد: میزان کشندگی بیماری در کشور ۲.۱ درصد در استان یک درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: بویراحمد، باشت و کهگیلویه در وضعیت زرد و مارگون، گچساران، لنده، دنا، چرام و بهمئی در وضعیت آبی می باشند.

یزدان‌پناه تصریح کرد: شاخص نمونه‌گیری کشور ۴۸ درصد و در استان ۵۲ درصد است که در همین راستا شاخص مثبت بودن نمونه ها در کشور ۱۶ درصد و در استان ۲۹ درصد است.

وی ادامه داد: تاکنون ۴۹۱ هزار نفر به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان های استان کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کرده‌اند که در آخرین روز با مراجعه ۱۰۰۰نفری به مراکز درمانی استان مراجعات افزیش داشت .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: هم اکنون ۸۵ هزار و ۳۵۷ بیمار مبتلا به کرونا بهبودی کامل یافته و ۲۲۰۰ نفر هم اکنون در قرنطینه خانگی می باشند.

یزدان‌پناه در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان بالاتر از ۱۲ سال استان یادآور شد: ۹۲ درصد این جمعیت دوز اول و ۷۷درصد دوز دوم را دریافت نموده اند که شهرستان‌های دنا و لنده در صدر جدول واکسیناسیون قرار دارند.

وی اظهارکرد: در واکسیناسیون نظام آموزشی نیز ۹۰ درصد دوز اول و ۷۲ درصد دوز دوم تزریق گردیده است که در هر دو مرحله در کشور رتبه اول را داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: در مجموع یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۳۵۸ دوز واکسن وارد استان شده که ۹۹۳ هزار دوز تزریق شده است.

یزدان‌پناه در پایان تجمعات از جمله تشیع جنازه ها و عروسی ها و کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را از مهمترین چالش‌های پیش رو عنوان کرد.

وی بیان کرد: هم اکنون ۱۱۴ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد ۴۰ نفر کرونایی قطعی هستند و ۵ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان می باشند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها