روباه گرفتارشده در سیم های خاردار نجات داده شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز از نجات یک قلاده روباه معمولی گرفتار شده در سیم های خاردار مزارع کشاورزی منطقه حفاظت شده سقز خبر داد.

روباه گرفتارشده در سیم های خاردار نجات داده شد

بهزاد شریفی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: با وصول گزارش مردمی مبنی بر گرفتار شدن یک قلاده روباه در سیم های خاردار یکی از مزارع روستاهای منطقه حفاظت شده سقز، با تلاش محیط بانان یگان حفاظت پاسگاه سولاکان روباه گرفتار شده بدون وارد شدن آسیب جسمی نجات یافته و به طبیعت بازگردانده شد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از مردم و همیار این روستا خاطر نشان کرد: گاهی اوقات حیوانات وحشی به دلایل  مانند گرسنگی، افتادن در چاله و چاه، گیرافتادن در تله و سیم خادار گرفتار می شوند؛ لذا از شهروندان عزیز درخواست می شود هرگونه تلفات، بیماری و ورود جانوران وحشی را به محیط‌های زندگی شهری و روستایی در اسرع وقت با شماره برخط ۱۵۴۰ یا به نزدیکترین پاسگاه محیط بانی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

گفتنی است، روباه معمولی دمی بلند و پشمالو با نوک سفیدرنگ، پوزه‌ای باریک و گوش‌هایی بزرگ و سیخ با رنگ پشت سیاه یا خاکستری دارد. رنگ موهای بدن در مناطق متفاوت متغیر است و معمولاً خاکستری قهوه‌ای تا نخودی دیده می‌شود. روباه حیوانی شکارچی و گوشتخوار بوده و نقش مهمی در کنترل جمعیت جوندگان و موش‌ها دارد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها