محکومیت یک خبرنگار به حبس به دلیل انتشار خبر قتل یک دختر ١۴ ساله توسط همسرش

سینا (غلامحسین) قلندری، خبرنگاری که پیشتر خبر قتل یک کودک‌همسر به‌دست شوهر روحانی و خانواده‌اش در لرستان را منتشر کرده بود، به حبس و محرومیت از فعالیت رسانه‌ای محکوم شده است.

محکومیت یک خبرنگار به حبس به دلیل انتشار خبر قتل یک دختر ١۴ ساله توسط همسرش

بنا بر تصویر حکمی که آقای قلندری روز دوشنبه، ۲۴ آبان در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است، او بر اساس رای دادگاه کیفری کوهدشت که به‌طور صورت غیابی صادر شده است، به اتهام «نشر اکاذیب» به ۱۳ ماه و ۱۶ روز حبس و بابت «انتشار تصاویر خصوصی» به حکمی مشابه محکوم شده است.

این خبرنگار هم‌چنین بابت اتهام «تشویش اذهان عمومی و سواستفاده رسانه‌های معاند و آزار و اذیت شکات» نیز به «محرومیت اشتغال به شغل خبرنگاری و توقیف کانال رادیو تلگرامی لرستان به مدت دوسال» به عنوان «مجازات تکمیلی» محکوم شده است.

سینا قلندری از خبرنگاران محلی لرستان اوایل شهریور امسال خبر قتل مبینا سوری، نوجوان ۱۶ ساله‌ای را که به دلایل «ناموسی» توسط شوهر و اعضای خانواده‌اش به قتل رسیده بود، را منتشر کرده بود.

آقای قلندری اواخر شهریور در گفت‌وگو با روزنامه همدلی گفته بود که در پی شکایت خانواده مقتول و متهمان پرونده قتل خانم سوری بازداشت شده و پس از ۱۱ روز با قرار وثیقه آزاد شده و در طول بازداشت دست به اعتصاب غذا زده بود.

او هم‌چنین گفته بود که ابتدا تبرئه شده و پس از آزاد شدن با قرار کفالت، وقتی برای تحویل وسایل شخصی‌اش به دادسرا رفته به شکل اتفاقی با دادستان مواجه شده و او با عتاب انتشار این خبر را «نادرست» خوانده و به دادیار پرونده دستور داده که «او را جوری تنبیه‌ کنند که دیگر چنین اخباری را منتشر نکند».

IMG_۲۰۲۱۱۱۱۵_۲۱۰۴۱۷

منبع: خبر مهم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • حاج طوسی
    1

    قربانی شده حقیقت.

  • تملك
    1

    اين است دستگاه قضائي جمهوري اسلامي ،شوخي كه ندارد ،بايد هزينه زندگيش از جايي تامين شود

  • الل
    0

    عجب کثافتهایی هستن معبد امون

  • ناشناس
    2

    دیگه چیزی نمیشه گفت جز اینکه هیچ عدالتی نیست و عدالت فقط برای مردم‌عادی و عوام هست وبس

  • جهانگير
    0

    اگه خبرنگار ها را آزاد بگذارند ،اونوقت بد جورى ميشه ،همه دزديها واختلاسها ،پارتى بازى ،رانت خوارى ،فاميل بازى ،جنايتها، ،،،،،،،،،،
    ،،،،همه افشا ميشه ،آبروريزى ميشه نبايد خبر نگاران آزاد باشند بايد محكم جلوى آنها ايستاد فقط خبرهاى خوب پخش كنند مثل اخبار بيست وسي

  • ناشناس
    10

    خبر رو یه جور نوشتین که آدم بشینه برای این بنده ی خدا گریه کنه.
    ماجرای قتل چی بوده؟
    نتیجه ی دادگاه قتل چی بوده؟
    آبروی خانواده ی مقتول چی شد؟
    اینا رو هم باید بگید دیگه.
    خبر یه طرفه رفتن که هنر نیست دوست عزیز.

  • ناشناس
    0

    میخواستی به ساحت مقدس روحانیت وآخوندها توهین نکنی.تازه این اولشه اززندگس ساقطت میکنند.به امام فحش میدی

  • علی طهرانی
    0

    چون قاتل روحانی بوده اگر مردم عادی بود اصلا وقت نمیگذاشتن خبرنگار رو صدا کنن دادگاه شخص روحانی هم به زنش شک کرده زده کشته دیگه کار خیلی خوبیم کرده بدبخت خبر نگار هزار تا جرم بهش بستن خوب این همه خبر قتل گزارش خبری میشه اتفاقی که افتاده یکنفر واقعا کشته شده نشر اکاذیب یعنی خودش مرده باشه خبرنگار بگه کشته شده پس اینطوری همه خبرنگار هاشو رو به اتهام نشر اکاذیب بکنین زندان یا کلا خبر و خبرنگار رو حذف کنید کلا راحت کنید خودتون رو.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها