زنجان با دمای ۷- درجه سانتیگراد به عنوان سردترین استان کشور ثبت شد

کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: صبح امروز میزان دمای هوای زنجان به ۷- درجه سانتیگراد رسید که با این میزان دما به عنوان نخستین مرکز استان سرد کشور به ثبت رسید.

زنجان با دمای ۷- درجه سانتیگراد به عنوان سردترین استان کشور ثبت شد

حسین سلطانی روز یکشنبه افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته میزان دما از ایستگاه های هواشناسی سجاس در شهرستان خدابنده و خیرآباد در شهرستان سلطانیه به ترتیب ۹- و ۱۰- درجه سانتیگراد گزارش شد که به عنوان نخستین ایستگاه های سرد کشور بودند.

وی، دمای فعلی شهر زنجان (مرکز استان) را ۷- درجه سانتیگراد اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان دما در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته در همین ساعت ۸ درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

سلطانی افزود: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، هوای سرد تا پایان روز دوشنبه در استان مستقر بوده و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز با افزایش نسبی (۳ تا ۵ درجه) مواجه شده و مجدد طی روزهای پنجشنبه و جمعه سرد خواهد شد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها