فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان خبر داد:

بازسازی مزار ۱۵۲۸ شهید در زنجان

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: مزار ۱۵۲۸ شهید در استان زنجان در راستای اجرای کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان بازسازی شده است.

بازسازی مزار ۱۵۲۸ شهید در زنجان

سردار جهانبخش کرمی اظهار کرد: از اسفندماه سال ۱۳۵۸ برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان ابلاغ و شرح وظایف کمیته‌ها و ستاد های این کنگره ارائه شده است.

وی افزود: جلسات متعدد توجیهی برای کمیته‌ها و شهرستان‌ها برگزار و اقدامات لازم انجام شده؛ به‌ طوری‌ که ۵۷ مورد اقدام تاکنون برای برگزاری کنگره انجام شده است.

این مسئول، از توزیع ۸۲۱ هزار و ۵۹۱ بسته معیتشی در قالب رزمایش کمک مومنانه خبر داد و گفت: ۷۲۶ هزار و ۲۴۶ پرس غذا نیز توزیع شده است. تاکنون ۵۲۱ هزار سند از رزمندگان و شهدای استان زنجان جمع‌آوری شده و ۱۵۲۸ مزار شهید به همین مناسبت در استان بازسازی شده است.

کرمی تصریح کرد: ۱۶۲۹ سری جهیزیه، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری، انتشار ۱۹۲٠ مورد خبر و نام‌گذاری ۸۹۰ معابر و میادین به نام شهدا و چاپ و تالیف ۲۰۰ عنوان کتاب از اقدامات ستاد کنگره ملی شهدای استان زنجان محسوب می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) یادآور شد: کمیته ‌های آفرینش‌ های هنری، رسانه، طلاب، فرهنگی و هنری، فرهنگیان و دانش‌آموزی استان موفق عمل کرده اما در شهرستان‌ها کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزان ضعف وجود دارد و کمیته‌های فضای مجازی و محرومیت ‌زدایی نیز عملکرد مطلوبی دارند؛ اگر چه کمیته محرومیت‌زدایی بهتر از این می‌تواند فعالیت کند.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف کمیته ‌های اصناف، دانشگاهیان و مداحان، عنوان کرد: از کمیته نظارت و بازرسی انتظار بیشتری داریم و کمیته بانوان فقط فعالیت‌ های جامعه زنان ارائه شده است. کمیته گنجینه و یادمان‌ ها در شهرداری زنجان مطلوب عمل کرده و در شهرهای ابهر، قیدار و خرم‌دره نیز خوب عمل شده است اما سایر شهرها فعالیت چندانی نداشتند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بنیاد شهید از مصاحبه‌ ها اسناد و آثار خوبی ارائه کرده‌ و ضروری است در مقطع جابه‌جایی دولت، برگزاری کنگره تحت‌الشعاع قرار نگیرد. در برخی شهرستان ‌ها هنوز فضاسازی لازم انجام نشده، به همین دلیل ضروری است تا زمان باقی مانده، کمیته‌های ضعیف میزان عملکرد خود را افزایش دهند.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها