فرماندار قرچک عنوان کرد:

۴۲ واحد تولیدی شهرک صنعتی قرچک آماده آغاز بکار/ اشتغال بیش از ۹۰۰ نفر

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کشمش در این استان باید در بارگاه های فنی تولید شود.

۴۲ واحد تولیدی شهرک صنعتی قرچک آماده آغاز بکار/ اشتغال بیش از ۹۰۰ نفر

محمد جواد تشکری با اشاره به اینکه قسمت اعظم کشمش های تولیدی در این استان به صورت تیزآبی و آفتابی است، افزود: اما برای ایجاد بازارپسندی بیشتر و کیفیت بالاتر، کشاورزان باید به ایجاد بارگاه های فنی برای تولید این محصول پیش روند.

وی ادامه داد: در همین راستا از سوی بخش ترویج سازمان جهاد کشاورزی کلاس های آموزشی برای آموزش تولیدکنندگان کشمش برگزار می شود.

تشکری اظهارکرد: تعداد بارگاه های فنی ایجاد شده برای تولید کشمش در این استان اندک بوده و ایجاد این بارگاه ها در استان از سوی تولیدکنندگان امری ضروری است.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۵ تا ۲۰هزار تن کشمش در استان تولید می شود، تاکید کرد: ۸۰ درصد از کشمش تولیدی در این استان صادر می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: از سوی دیگر مقدار قابل توجهی انگور کشمشی در این استان تولید می شود که تولید کنندگان غرب کشور این انگورها را خریداری و در استان های خود تبدیل به کشمش کرده و از همانجا صادر می کنند.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی جایگاه پنجم و گاهی اوقات ششم تولید انگور در کشور را دارد، گفت: شهرستان های شیروان و فاروج قطب تولید انگور کشمشی در استان هستند که در همین شهرستان ها نیز کشمش تولید می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: پیش بینی می شود در سال جاری ۱۱۵ هزار تن انگور در این استان تولید شود که نسبت به سال گذشته به علت قوع خشکسالی و بارش تگرگ با کاهش ۴۰ درصدی مواجه است.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها