مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان:

هیات‌ های عزاداری در خوزستان تا۹۰ درصد پروتکل‌ های بهداشتی را رعایت کردند

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: حدود ۲ هزار هیات عزاداری حسینی در خوزستان وجود دارد که طبق بررسی کارشناسان ما و شبکه بهداشت و درمان، شیوه نامه‌های بهداشتی در بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد این هیات‌ها به خوبی رعایت شد.

هیات‌ های عزاداری در خوزستان تا۹۰ درصد پروتکل‌ های بهداشتی را رعایت کردند

حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده در حاشیه آیین عزاداری در یادمان شهدای بین‌الحرمین اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای تعزیه گروه فرهنگی هنری انشان در بین الحرمین، بیان کرد: زمانی که احساس شد شیوه نامه های بهداشتی در یادمان شهدای بین الحرمین اهواز به خوبی رعایت می شود گروه وابسته به این سازمان برای اجرای تعزیه در این آیین حضور پیدا کرد.

وی افزود: این گروه اجرای خود را در حرم مطهر علی بن مهزیار به دلیل اینکه احساس کردند دستورالعمل‌های بهداشتی در آنجا به خوبی رعایت نمی شود، لغو کردند ولی چون مطمئن شدند در این محل دستورالعمل‌ها به خوبی رعایت می‌شود به اجرای تعزیه پرداختند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان برنامه بین الحرمین را نمونه ای از یک اجتماع بزرگ دانست وادامه داد: تعداد زیادی از مردم اهواز در این اجتماع ها شرکت می‌کنند البته گمان‌ ما این بود دستورالعمل‌های بهداشتی در هیات‌ها کمتر رعایت شود و خطری عزاداران را تهدید کند لذا در این مورد مقداری احتیاط کردیم اما پس از بازدیدها متوجه شدیم که در بعضی هیات‌ها جمعیت زیادی بالغ بر چند هزار نفر با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برنامه‌ عزاداری را اجرا می‌کنند.

هیچ زبانی گویاتر از زبان هنر نیست

وی با بیان اینکه هیچ زبانی گویاتر از زبان هنر نیست، عنوان کرد: اگر ما بتوانیم معارف دینی و اعتقادات خود را در قالب هنر به مردم ارایه بدهیم معرفت افزایی و نفوذ در نفوس انسان‌ها بیشتر خواهد بود، لذا یکی از وظایف ما این است تا این گروه‌های هنری را که تلاش می‌کنند معارف را در قالب یک پکیج کامل هنری اجرا کنند حمایت، و در آینده بیش از این داشته باشیم.

حجت‌الاسلام نبی زاده اضافه کرد: مسوول‌ها اگر تسهیل‌گری و راهبری را برای هنرمندان به خوبی انجام بدهند، آنها می‌توانند به راحتی بین مردم فرهنگ سازی کنند.

وی گفت: از برگزاری چنین آیین‌هایی در طول سال با چنین مخاطبانی حمایت خواهیم کرد.

آیین عزاداری و تعزیه سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) در شب‌های دهه نخست ماه محرم در یادمان شهدای بین‌الحرمین در جاده ساحلی کیانپارس اهواز درحال برگزاری است که آخرین شب آن، شنبه شب خواهد بود.

منبع: ایرنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها