مجلس با تأسیس استان خوزستان جنوبی مخالف است

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تأسیس استان خوزستان جنوبی با ۲۶ امضا اعلام وصول شد اما کلیت مجلس مخالف است زیرا مبنای قانونی و پیوست کارشناسی لازم را ندارد.

مجلس با تأسیس استان خوزستان جنوبی مخالف است

شبیب جویجری نماینده اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس امشب در اهواز، در رابطه اعلام وصول طرح تشکیل استان خوزستان جنوبی، اظهار کرد: این طرح با 26 امضا اعلام وصول شد و طراحان آن فقط سه نفر از هجده نماینده استان خوزستان هستند.

وی با اشاره به اشکالات شکلی و ماهوری وارد به طرح، افزود: در اشکال شکلی استان خوزستان جنوبی با مرکزیت آبادان، شهرهای خرمشهر، آبادان، رامهرمز،شادگان، هندیجان، بهبهان، ماهشهر، امیدیه در مجموع هشت نماینده دارند که فقط سه نفر آن‌ها این طرح را امضا کردند.

نماینده مردم اهواز،کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در پیشنهاد دادن این طرح باید یک تفاهمی صورت می‌گرفت، گفت: به نظر بنده این طرح یک ایده اولیه است که کار کارشناسی مفصلی در مورد آن صورت نگرفته و تبعات سیاسی اجتماعی، زیست محیطی، جمعیتی و.. پیوست نشده است.

جویجری با تاکید بر اینکه دلایل توجیهی طرح محکمه پسند نیست، عنوان کرد: از نظر‌ ماهوی اشکالات اساسی دارد چرا که استان جدید نیازمند ایجاد تشکیلات جدید است در نتیجه منجر به افزایش هزینه‌های عمومی شده و با اصل 75 قانون اساسی مغایرت دارد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در استان جدید باید ادارات کل تشکیل شود اضافه کردن ادارات کل بار مالی را بالا خواهد برد.

منبع: ایسنا

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها