مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خبر داد:

جریمه ۱۴ میلیارد ریالی احتکار تراکتور درهمدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از جریمه ۱۴ میلیاردی احتکار تراکتور در این استان خبر داد و گفت: ۱۱ دستگاه تراکتور احتکاری کشف و متهم توسط تعزیرات حکومتی اسدآباد محکوم شد.

جریمه ۱۴ میلیارد ریالی احتکار تراکتور درهمدان

داریوش جودکی اظهار کرد: متهم به دلیل عدم ثبت تراکتورها در سامانه، مرتکب احتکار شده بود که علاوه بر الزام به فروش در شبکه رسمی به جریمه نقدی نیز محکوم شد.

وی تصریح کرد: حسب گزارش سازمان صمت استان مبنی بر عدم ثبت تعداد ۱۱ دستگاه تراکتور( به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال ) در سامانه، احتکار وی با این توضیح که اعلام موجودی کالا توسط واحدهای مصرحه در تبصره ۱ ماده ۶۰ قانون نظام صنفی از مسلّمات وظایف فرد صنفی به منظور اطلاع متولیان تنظیم بازار از چگونگی وضعیت کالاها درسطح انبارها و مراکز عرضه است وعلاوه برایجاد امنیت روانی بازار، ثبات و شفاف‌ سازی قیمت‌ها و در نهایت کنترل بازار را تأمین می‌کند، محرز و پرونده مشارالیه به تعزیرات حکومتی اسدآباد ارسال شد .

جودکی ادامه داد: شعبه رسیدگی کننده نیز پس از جری تشریفات قانونی متهم را علاوه بر الزام به فروش در شبکه رسمی با نظارت سازمان صمت به مبلغ ۱۴ میلیارد و ۵۹۵ میلیون و ۶۳۲ هزار ریال که در مجموع متهم این پرونده ۵۳ میلیارد و ۳۴۵ میلیون ریال درحق صندوق دولت محکوم کرد .

وی با بیان اینکه پرونده موصوف هم اکنون در اجرای احکام این شهرستان در حال اجراست، از مردم خواست موارد تخلف رابه تلفن ۳۲۵۲۳۴۴۲ اداره کل ، تلفن گویای ۱۲۴ وسامانه www.۱۲۴.ir سازمان صنعت، معدن وتجارت ، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ وتارنمای t۱۳۵.ir . اطلاع دهند تا در کمترین زمان رسیدگی شود.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها