مدیرکل تبلیغات اسلامی استان:

جابه‌جایی دسته‌جات عزاداری در همدان ممنوع است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اعلام کرد: جابه‌جایی دسته‌جات عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی از یک نقطه به نقاط متمرکز شهر ممنوع است.

جابه‌جایی دسته‌جات عزاداری در همدان ممنوع است

محمدهادی نظیری بیان کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی ۱۳ مردادماه حرکت دسته‌جات به سمت یک نقطه تجمع مجاز شد اما بر اساس دستورالعمل جدیدتری که ۲۴ مردادماه ابلاغ شد حرکت دسته‌جات عزاداری ممنوع اعلام شد بنابراین برگزاری دسته عزاداری بدون جابه‌جایی و حرکت به سمت یک نقطه بلامانع است.

وی با اشاره به اینکه تغییر دستورالعمل ستاد کرونا درباره حرکت دسته‌جات کار ما را پیچیده کرده است، گفت: با وجود زمان محدود تلاش می‌کنیم دستورالعمل جدید را جایگزین تصمیم‌گیری قبل کنیم و هیأت‌های مذهبی در مکان برگزاری مراسم، برنامه عزاداری داشته باشند و اگر می‌خواهند آرایش دسته عزاداری بگیرند با هماهنگی شورای هیأت‌ در نقطه نزدیک به حسینیه‌ها یا فضای سرباز عزاداری کنند.

نظیری با تأکید بر اینکه هیأت‌ها در محدوده خود دسته‌جات را آرایش دهند و مراسم عزاداری در فضای باز مراسم انجام شود، افزود: تغییر تصمیم در وسط دهه محرم کار سنجیده‌ای نبود و کار ما را سخت کرد.

وی اضافه کرد: بعد از گذشت یک سال و نیم از شیوع کرونا، ستاد ملی این بیماری قدرت تصمیم‌گیری کارشناسی درباره برگزاری مراسم عزارای محرم را ندارد، به عبارتی فاصله اجتماعی به خودی خود در دسته‌جات نهفته است و حرکت آنها مشکلی به وجود نمی‌آورد بنابراین باید در این رابطه با دید کارشناسی تصمیم‌گیری شود.

نظیری ادامه داد: این عدم تصمیم‌گیری درست در ستاد کرونا در بخش‌های دیگر مانند درمان، مدیریت فضای شهری و تعطیلات نیز وجود دارد و اگر تصمیمات کارشناسی در این زمینه‌ها صورت می‌گرفت شاهد موج‌های متعدد کرونا در کشور نبودیم.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها