بیمارستان ۸۶ تختخوابی عجب‌ شیر با دستور رئیس‌ جمهوری به بهره‌ برداری رسید

هفت بیمارستان کشور با ارزش سرمایه‌گذاری سه‌هزار و ۳۰ میلیارد تومان امروز، شنبه با دستور رییس‌جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید که بیمارستان ۸۶ تختخوابی عجب‌شیر نیز در بین آنها قرار دارد.

بیمارستان ۸۶ تختخوابی عجب‌ شیر با دستور رئیس‌ جمهوری به بهره‌ برداری رسید

عملیات اجرایی این بیمارستان از سال ۱۳۸۵ شروع شده بود اما گاهی به دلیل کمبود اعتبار و گاهی کم‌توجه متولی وقت آن، پیشرفت کم و غیرقابل قبول داشت تا اینکه تکمیل این بیمارستان از سال گذشته به دانشگاه علوم پزشکی تبریز محول شد.

بهره‌برداری از این بیمارستان که از مطالبه‌های مردم این شهرستان است، با پیگیری‌های ویژه‌ رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و با صرف ۲۰۰ میلیارد تومان تحقق یافت و این مرکز درمانی در واپسین روزهای دولت دکتر روحانی و در قالب «سی و نهمین آیین پویش ره سلامت» افتتاح شد.

بیمارستان جدید عجب‌شیر با عنوان بیمارستان امام خمینی (ره) در زمینی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع و با زیربنای هشت هزار و ۶۷۰ مترمربع در چهار طبقه احداث شده و با بهره‌برداری از آن بسیاری از نیازهای درمانی شهرستان برطرف می‌شود.

این بیمارستان دارای بخش‌های تخصصی داخلی زنان و زایمان، مراقبت‌های ویژه، کلینیک‌های فوق تخصصی، آزمایشگاه‌ها، بخش نوزادان و کودکان و درمانگاه‌های تخصصی است و بهره‌برداری از آن تحولی بزرگ در حوزه درمان شهرستان به شمار می‌رود.

رییس‌جمهوری در این آیین دستور گشایش بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی علی بن ابیطالب (ع) زاهدان، بیمارستان ۴۶ تختخوابی سل امام رضا(ع) زابل در استان سیستان و بلوچستان ، بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی کودکان زهرا مردانی آذر تبریز و بیمارستان ۸۶ تختخوابی عجب‌شیر در استان آذربایجان‌شرقی، بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی طبی کودکان ماهک ساری و کلینیک فوق تخصصی طوبی ساری در استان مازندران، بیمارستان ۱۲۹ تختخوابی نرگسی گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد، و بخش سوختگی و اورژانس سوانح ۵۲ تختخوابی بیمارستان کوثر سمنان را صادر کرد.

شهرستان عجب‌شیر در ۸۵ کیلومتری تبریز، مرکز استان آذربایجان‌شرقی و در کنار دریاچه ارومیه قرار دارد؛ مرکز این شهرستان شهر عجب‌شیر بوده و جمعیت آن حدود ۷۰ هزار نفر است.

منبع: ایرنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها