برداشت بامیه در ایرانشهر از مرز یک‌ هزار تن گذشت

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: از آغاز برداشت بامیه تا کنون افزون‌بر یک‌هزار تن محصول از اراضی این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

برداشت بامیه در ایرانشهر از مرز یک‌ هزار تن گذشت

مجید فیاضی اظهارداشت: برای نخستین بار در سطح سیستان و بلوچستان با هدف تنوع کاشت محصولات کشاورزی، افزایش درآمد کشاورزان و بهره‌وری بیشتر از آب و خاک در اواخر اسفند ماه پارسال ٣٠ هکتار از بستر و محیط گلخانه‌ای ایرانشهر زیر کشت بامیه رفته است.

وی با بیان اینکه از زمان کاشت تا برداشت محصول بامیه ٢ ماه طول می‌کشد گفت: کار برداشت این محصول تا اواخر شهریورماه ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر افزود: امسال ١١٠ هکتار از مزارع شهرستان به کشت بامیه اختصاص یافته که ٨٠ هکتار در فضای باز و ٣٠ هکتار دیگر در فضای گلخانه‌ای است.

وی بیان کرد: از هر هکتار فضای گلخانه‌ای ٣٠ تن و فضای باز هشت و نیم تا ٩ تن بامیه برداشت که پیش‌بینی می‌شود از این سطح بیش‌از یکهزار و ۵۰۰ تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

فیاضی اظهارداشت: قبلا با برداشت محصول خیار گلخانه‌ای کارگران حدود پنج ماه بیکار بودند حالا با کشت بامیه در بستر گلخانه‌ای علاوه‌بر اشتغال ٣۵٠ نفر، در سال ۲ نوبت از این فضا محصول برداشت می‌شود.

وی به خواص بامیه اشاره کرد و گفت:فیبر موجود در بامیه باعث دفع کلسترول زیادی بدن شده و به درمان کلسترول، تری گلیسیرید و چربی خون بالا کمک می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر افزود: بامیه منبع خوبی از ویتامین‌ها و موادمعدنی از جمله پتاسیم است که فشار خون بالا و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و آترواسکلروز را کاهش می‌دهد.

وی اظهارداشت: بامیه سبز حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان و ویتامین C است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به پیشگیری و درمان سرماخوردگی کمک می‌کند.

فیاضی گفت: علاوه‌بر این ویتامین C موجود در بامیه به پاکسازی ریه‌ها کمک کرده و علائم و حملات آسم را کاهش می‌دهد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها