رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

پایگاه‌ های تجمیعی واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان افزایش می‌یابد

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: به دنبال وضعیت بحرانی ایجاد شده در سیستان و بلوچستان و انتشار ویروس هندی با همکاری سپاه و بسیج پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در استان افزایش خواهد یافت.

پایگاه‌ های تجمیعی واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان افزایش می‌یابد

سید محمد هاشمی شهری اظهارداشت: وضعیت بحرانی در سیستان و بلوچستان به دلیل شیوع ویروس جهش یافته هندی موسوم به دلتا ایجاد شده که قدرت سرایت آن ۲.۵ تا سه برابر ویروس معمولی کروناست.
وی افزود: این نوع ویروس در ۶۰ درصد موارد افراد بین ۳۰ تا ۶۰ سال یعنی جمعیت مولد و شاغل جامعه را مبتلا می‌کند به همین دلیل باید برای کنترل اوضاع اقدامات احتیاطی را تشدید کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: در شرایط فعلی فقط مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند و بقیه مشاغل باید تعطیل باشند. همچنین مردم نیز باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به قطع زنجیره انتشار ویروس کمک کنند.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که افراد علایم سرماخوردگی و بدن درد دارند حتما باید به مراکز ۱۶ گانه بیماریابی در سیستان و بلوچستان مراجعه کنند و اگر فردی کوچکترین علایم را دارد نباید در تجمعات حضور پیدا کند.
هاشمی از تشدید و تقویت بیماریابی در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: راه دوم برای کنترل انتشار ویروس در جامعه واکسیناسیون است که هم‌اینک برای افراد ۶۰ سال به بالا در حال اجراست.
وی ادامه داد: با هماهنگی سپاه و بسیج قرار است تعداد پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان اضافه شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: همچنین در صدد هستیم تعداد واکسن بیشتری وارد استان شود.
وی تصریح کرد: در صورتی که این اقدامات انجام شود آن موقع می‌توانیم با ثبت نام مردم در سایت «سلامت» واکسیناسیون سایر افراد جامعه را نیز انجام دهیم.
هاشمی از مردم خواست از تجمع در پایگاه‌های واکسیناسیون خودداری کنند و بعد از تماسی که با آنان از سوی مراکز بهداشت حاصل می‌شود برای دریافت واکسن اقدام کنند.
وی خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی بهترین راه جلوگیری از انتشار گسترده ویروس جلوگیری از هر گونه تجمع، تردد و جابه‌جایی جمعیت است که تقاضا داریم هم استانی‌های عزیز این مهم را رعایت کنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها