ترددهایی که برای خراسان جنوبی دردسرساز است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: تردد و مراجعه بیماران کرونایی از سیستان و بلوچستان به استان خراسان جنوبی جای نگرانی دارد و متاسفانه خروجی‌ های این استان کنترل نمی‌شود.

ترددهایی که برای خراسان جنوبی دردسرساز است

محمد دهقانی فیروزآبادی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: تالارهای پذیرایی با مکاتبه اتاق اصناف بازگشایی شده است، اما متاسفانه موارد بهداشتی رعایت نمی‌شود و جای نگرانی دارد که مبادا تبدیل به کانون های برای انتشار بیماری کرونا در استان شوند.

وی افزود: طی سه هفته اخیر روند ثابت ابتلا به بیماری کرونا در استان را شاهد هستیم البته خوشبختانه موارد مرگ و میر در این مدت پایین بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به بازدیدهای انجام شده از اصناف و ادارات برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، افزود: در اصناف میزان استفاده از ماسک ۹۷.۵ درصد و در صنوف ۹۴.۶ درصد است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان های همجوار، افزود: تردد و مراجعه بیماران کرونایی از سیستان و بلوچستان به استان خراسان جنوبی جای نگرانی دارد و متاسفانه خروجی‌های این استان کنترل نمی‌شود و باید تدابیری برای مدیریت و کنترل تردد از استان‌های قرمز کرونایی به خراسان جنوبی اندیشیده شود.

دهقانی فیروزآبادی به ورود محموله جدید واکسن کرونا شامل ۱۱ هزار و ۸۱۴ دوز واکسن سینوفارم چینی به استان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر روزانه چهار هزار دوز واکسن در استان تزریق می شود و ۸۴ درصد گروه سنی بالای ۸۰ سال، ۵۵ درصد گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ سال و ۶۰ درصد گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال واکسینه شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در انتخابات رضایت‌بخش بود، یادآور شد: میزان استفاده مردم از ماسک در شعب اخذ رأی ۸۶.۲ درصد، تهویه شعب ۹۸.۹ درصد و فاصله گذاری اجتماعی حدود ۹۶ درصد رعایت شده است.

وی، میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در زمان امتحانات پایه نهم و دوازدهم مدارس استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به احتمال بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از مهرماه امسال و انجام واکسیسناسیون برای دانش آموزان ۱۶ سال به بالا و دانشجویان باید از اکنون پیش بینی و آماده سازی مکان های مورد نیاز و مراکز تجمعی برای تزریق واکسن انجام شود.

دهقانی فیروزآبادی یادآور شد: همچنین برای برگزاری آزمون کنکور سراسری در تیرماه امسال نیز باید تدابیر لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اندیشیده شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها