هیپوکسی نوزادان و آسیب‌ هایی در آینده

رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند گفت: نوزادانی که حین زایمان و پس از آن دچار کاهش اکسیژن شوند، سلول‌های مغزی آنها دچار مرگ سلولی شده و می‌تواند سبب از دست رفتن توانایی حرکتی نوزاد در آینده شود.

هیپوکسی نوزادان و آسیب‌ هایی در آینده

علیرضا محمودی راد اظهار کرد: نوزادان و شیرخواران تا سن چهار ماهگی، عمدتاً از طریق بینی نفس می‌کشند؛ به همین جهت گرفتگی بینی در آن‌ها می‌تواند سبب هیپوکسی و حتی خفگی آنها شود.

رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند بیان کرد: نوزادانی که در زمینه سپسیس دچار پنومونی (عفونت بافت ریه) می‌شوند معمولاً اولین علامت، افت اکسیژن خون است.

محمودی راد ادامه داد: یکی از علل دیگری که سبب خفگی ناگهانی و انسداد راه هوایی می‌شود، ورود جسم خارجی مانند تکه‌های غذا و اجسام کوچک است.

وی با بیان اینکه به شکم خواباندن نوزاد با خطر خفگی در خواب همراه است، تصریح کرد: مرکز تنفس در ساقه مغز نوزادان تکامل کافی ندارد و از طرفی نوزادان توانایی جابجایی سر خود را ندارند و نمی‌توانند از وضعیت خفگی خود را رها سازند.

این متخصص بیماری‌های داخلی بیان کرد: هیپوکسی در ابتدا سبب بی قراری نوزاد می‌شود و با ادامه کاهش سطح اکسیژن خون، لب‌ها و اندامها دچار سیانوز (کبودی) می‌شوند.

محمودی راد با اشاره به اینکه اگر هیپوکسی ادامه‌دار شود می‌تواند به ارگان‌های بدن آسیب برساند، افزود: شایع‌ترین ارگانی که دچار هیپوکسی می‌شود، مغز است.

وی ادامه داد: نوزادانی که حین زایمان و پس از آن دچار کاهش اکسیژن شوند، سلول‌های مغزی آنها دچار مرگ سلولی شده و می‌تواند سبب از دست رفتن توانایی حرکتی نوزاد در آینده، شود.

این متخصص بیماری‌های داخلی با بیان اینکه برای رفع خفگی و هیپوکسی نوزادان شناسایی و رفع عامل زمینه‌ای اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: در صورتی که خفگی به علت انسداد راه‌های هوایی توسط جسم خارجی باشد، نوزاد را به شکم روی دست خود خوابانده و با کف دست دیگر ضربات آرام بین دو کتف می‌زنیم در صورتی که جسم خارجی در دهان باشد، می‌توان با دو انگشت خود آن را خارج کنیم.

محمودی راد یادآور شد: هر چقدر که هیپوکسی نوزادان زودتر برطرف شود، میزان و شدت آسیب به مغز آن‌ها کمتر خواهد بود.

منبع: ایسنا

68

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد