رشد ۲۱ درصدی جابه‌ جایی مرسولات پستی در همدان

مدیرکل پست استان همدان از رشد ۲۱ درصدی جابه‌ جایی مرسولات پستی در سال ۱۴۰۰ در استان خبر داد و گفت: بیش از ۸۵۰ هزار مرسوله توسط پست استان همدان از ابتدای سال‌ جاری تاکنون جابه‌ جا شده است.

رشد ۲۱ درصدی جابه‌ جایی مرسولات پستی در همدان

محمد امیدی با اشاره به مرسوله‌های پستی صادره و وارده استان از ابتدای سال‌جاری، افزود: بیش از ۸۵۰ هزار مرسوله توسط پست استان همدان از ابتدای سال‌جاری تاکنون جابه‌جا شده است که نشان از رشد ۲۱ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل دارد.

وی با بیان اینکه پست در ایام کرونا و حتی در روزهای تعطیل رسمی مشغول به فعالیت بوده و تمامی کارکنان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال خدمت رسانی بودند، تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا و تأکید بر ماندن در خانه باعث افزایش خریدهای اینترنتی شده است.

امیدی با اشاره به اینکه محتوای اکثر مرسولات پستی در این ایام، البسه، مواد غذایی بومی و محلی و داروهای گیاهی است، افزود: ۱۰۳ فروشگاه اینترنتی در استان مشغول به فعالیت هستند که تعداد این فروشگاه‌ها نسبت به سال ۹۹ با رشد ۶۳ درصدی مواجه بوده و ترافیک صادره و وارده این مرسولات با رشد ۴۷۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

مدیرکل پست استان همدان درباره مرسولات خارجه کشور نیز یادآور شد: با توجه به شرایط خاص کرونایی حاکم بر پروازهای کل کشورهای دنیا، در ابتدای سال ۹۹ با کاهش جدی ترافیک روبرو بودیم که در ادامه سال با مساعدتر شدن شرایط، شاهد افزایش چشمگیر ترافیک با رشد ۱۳۰ درصدی در سطح استان بودیم.

وی درباره وضعیت اجرای طرح ملی نشانی استاندارد ایرانیان(GNAF) در استان همدان نیز گفت: استان همدان از نظر تعداد اماکن دارای، یک میلیون و ۳۹۰ هزار رکوردار اطلاعات مکانی است و نقاط شهری هر دو سال و نقاط روستایی هر چهار سال یک بار به روزرسانی می‌شود.

وی افزود: در سال های اخیر شرکت ملی پست با تهیه نسخه موبایل اپلیکیشن موزعین، نسبت به به‌روزرسانی پایگاه کدپستی و استانداردسازی آدرس‌ها اقدام کرده که توانسته گام مؤثری در همکاری با سامانه اسکان و املاک کشور به منظور(هر کدملی در کدام کدپستی سکونت دارد) بردارد.

مدیرکل پست استان همدان خاطرنشان کرد: در زمینه همکاری با اداره ثبت اسناد و املاک استان همدان نیز تاکنون بیش از ۷۲ هزار فقره سند با همکاری هر دو دستگاه صادر و توسط پست به آدرس متقاضیان تحویل شده است.

وی با بیان اینکه استان همدان دارای ۵۰۵ نقطه پستی برای ارائه خدمات است، اظهار کرد: حدود ۴۰ درصد آن دفاتر پستی شهری اعم از دولتی و خصوصی تشکیل شده و مابقی دفاتر ای سی تی و نمایندگی پست روستایی فعال در بخش روستایی است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها