کاهش ۹۳ درصدی ورودی آب سد چری فاروج

مدیر امور منابع آب شیروان و فاروج گفت: ورودی آب امسال سد چری، ۴۱۰ هزار متر مکعب بوده که نسبت به ۶ میلیون و ۶۶۰ هزار متر مکعب سال گذشته، ۹۳ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۹۳ درصدی ورودی آب سد چری فاروج

اسحاق خسروپناه اظهار داشت: حجم مخزن سد چری، امسال به یک میلیون و ۶۱۰ هزار متر مکعب رسیده که سال گذشته ۳ میلیون و ۵۶۰ هزار متر مکعب بوده که ۵۴ درصد کاهش داشته است.

مدیر امور منابع آب شیروان و فاروج، درصد پری مخزن سد را، ۴۳ درصد عنوان کرد و گفت: خروجی آب سد هم ۸۲۰ هزار متر مکعب بوده که نسبت به ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار متر مکعب سال گذشته زراعی، ۸۵ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: حجم آب تخصیصی سال آبی جاری این سد در بخش زراعت ۸۰۰ هزار و باغات ۳۰۰ هزار متر مکعب بوده که به ترتیب ۷۰۵ و ۷۲ هزار متر مکعب به دو بخش تحویل داده شده است.

خسروپناه سطح اراضی شبکه آبیاری سد ری را حدود هزار و ۲۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: همه ساله آب کشتزارها از طریق این سد تأمین می‌شود.

مدیر امور منابع آب شیروان و فاروج گفت: بارندگی‌های روزهای اخیر، ۶۰ هزار متر مکعب به حجم آب سد افزود.

وی بیان داشت: ورودی آب امسال سد چری، ۴۱۰ هزار متر مکعب بوده که نسبت به ۶ میلیون و ۶۶۰ هزار متر مکعب سال گذشته، ۹۳ درصد کاهش داشته است.

گفتنی است عملیات اجرایی سد چری در سال ۱۳۷۱ با هدف کنترل سیلاب و توسعه و بهبود زمین‌های کشاورزی پایین دست آغاز شد و در سال ۱۳۷۷ به پایان رسید که شبکه آبیاری و زهکشی آن در شرایط پرآبی یک هزار و ۱۰۰ هکتار از زمین‌های پایین دست سد را پوشش می‌دهد.

سد چری که در ۱۰ کیلومتری شهر فاروج ساخته شده است که به لحاظ اهمیت چهارمین سد در بین ۵ سد این استان است و توان تنظیم سالانه ۶ میلیون متر مکعب آب را دارد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها