استاندار خوزستان عنوان کرد:

خوزستان؛ قلب تپنده تمام فعالیت‌های کشور

استاندار خوزستان گفت: خوزستان، استانی کاملاً استراتژیک در زمینه های روابط داخلی و خارجی، امنیتی، بازرگانی و تجاری، نظامی و انتظامی است و از این رو قلب تپنده تمام فعالیت های کشور است.

خوزستان؛ قلب تپنده تمام فعالیت‌های کشور

قاسم سلیمانی دشتکی صبح دیروز ۲۸ اسفندماه در دیداری به مناسبت تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت ابا عبداللّه الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) و همچنین فرا رسیدن عید نوروز با امیر بیدادی و فرماندهان قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب غرب با بیان اینکه نیرو های مسلح خدمات ارزشمندی در بحران سیل، روان آب ها، اربعین و شیوع بیماری کرونا به مردم ارائه دادند، عنوان کرد: ضمن تقدیر و تشکر از تمام خدمات بی چشمداشت نیرو های مسلح در وقایع مختلف اجتماعی و ایستادن در کنار مردم، خواهان ادامه فعالیت های ارزشمند آنها در عرصه های مختلف هستیم.

وی با ابراز خرسندی از علم و درایت بالای ائمه جمعه، علما، مدیران ارشد و فرماندهان استان بیان کرد: مسئولین قضایی، مجموعه نیرو های مسلح و علمای بزرگ و علی الخصوص نماینده ولی فقیه در استان علاوه بر مسائل امنیتی، در مسائل گوناگون از جمله موضوعات کلیدی اقتصادی و معیشتی دارای توجه و دیدگاه خاصی هستند و نیرو های ارزشی و حاکمیتی بسیار ارزشمند استان خوزستان در سطح ملی هستند.

نماینده عالی دولت در استان با عنوان اینکه خوزستان قلب تپنده کشور است گفت: خوزستان، استانی کاملاً استراتژیک در زمینه های روابط داخلی و خارجی و امنیتی به دلیل مرز های طولانی زمین و آبی، بازرگانی و تجاری به دلیل دارا بودن منابع زیرزمینی نفت و گاز و یا تولیداتی همچون فولاد و محصولات کشاورزی و همچنین صادرات و واردات کالا های اساسی، نظامی و انتظامی است و از این رو استان خوزستان قلب تپنده تمام فعالیت های کشور است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ نظام جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی کشور دو رویداد مهمی است که کشور پشت سر گذاشته است، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل نفوذ شدید ابر قدرت ها در آن زمان کار بسیار سخت و بزرگی بود که امام خمینی (ره) با همراهی کامل ملت و امت ایران پس از ۱۵ سال مبارزه توانست آن را به نتیجه برساند.

وی با بیان اینکه حفظ نظام جمهوری اسلامی با تمامی مشقات، مبارزات طولانی و خون پاک کسانی که در راه پیروزی انقلاب اسلامی ریخته شد کاری بسیار سخت تر بود گفت: نظام جمهوری اسلامی به نسبت انقلاب های دیگر حرف هایی نویی داشته و دارد که در هیچ یک از انقلاب های دیگر آنها مشاهده نمی شد.

سلیمانی افزود: کوتاه کردن دست دشمنان و قطع منافع آنها، استقلال ایران با وجود دشمنانی همچون آمریکا، هشت سال دفاع مقدس با دستانی خالی و سلاح الله اکبر و اقتدا به امام خمینی (ره) کار ساده ای نبود و دشمن در همان سال های آغازین انقلاب قصد نابودی نظام اسلامی را داشت و با تحریک قومیت ها و این کار را از استان خوزستان شروع کرد.

وی ادامه داد: اما مردم با مقاومت و پس از ۸ سال توانستند حماسه ای به یادماندنی از خود باقی بگذارند خیال تجاوز مجدد را از سر دشمنان بیرون کنند.

استاندار خوزستان با عنوان اینکه پس از ۸ سال دفاع مقدس دیگر شاهد جنگ فیزیکی نبودیم گفت: پس از پیروزی ملت در ۸ سال دفاع مقدس، جنگ فرهنگی، اقتصادی و تحریم با هدف خسته کردن ملت ایران از درون شروع شد اما به لطف خدا، خون شهدا، یاد و خاطره امام خمینی (ره)، رهبری مقتدرانه رهبر معظم انقلاب، تلاش و مجاهدت تمامی نیرو های مسلح کشور و همچنین همراهی و همگامی قوی مردم در راستای دفاع از خون شهدا و ارزش های آنها منجر به خنثی سازی این توطئه ها شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها