معرفی ۴۶۰ هنرمند صنایع‌دستی خراسان شمالی برای برخورداری از بیمه اجتماعی

معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: ۴۶۰ نفر از سرپرستان خانوار که در حوزه صنایع‌دستی فعال هستند برای برخورداری از خدمات صندوق بیمه روستایی و عشایری معرفی شدند.

معرفی ۴۶۰ هنرمند صنایع‌دستی خراسان شمالی برای برخورداری از بیمه اجتماعی

محمدرضا قهرمانیان اظهار کرد: این افراد پس از احراز هویت از سوی سازمان ثبت‌احوال کشور می‌توانند از مزیت و خدمات صندوق بیمه روستایی و عشایری بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه درصد بالایی از شاغلان صنایع‌دستی استان، روستاییان و عشایر هستند، عنوان کرد: در این شرایط که شاهد شیوع بیماری کرونا و آسیب‌هایی در حوزه مشاغل مرتبط با صنایع‌دستی هستیم باید حمایت‌های لازم از هنرمندان این حوزه انجام شود که بیمه یکی از این مطالبات به‌حق است.

قهرمانیان عنوان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و لغو برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی، هنرمندان این حوزه برای عبور از مشکل فروش تولیدات خود، فعالیت در بازارهای آنلاین و مجازی را در پیش گرفتند که شاهد رشد فروش در این حوزه بودیم.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون ۶۱ رشته صنایع‌دستی در استان فعال است و بیش از ۱۵هزار صنعتگر و هنرمند درزمینهٔ تولید این صنایع فعالیت می‌کنند، گفت: ۱۹ رشته در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسیده، چهار اثر دارای مهر اصالت یونسکو است و ۶۴ اثر نیز مهر اصالت ملی دریافت کرده‌اند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها